Terug

Pakket niet geleverd terwijl DPD mailt dat het geleverd is.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: DPD Belgium

29/02/2024

Beste, DPD zou op 29 februari 2024 een pakket van Miele komen leveren tussen 13:56 en 14:56. Ik was thuis vanaf 13:15 en niemand gezien of gehoord van DPD. Om 14:45 kijk ik op de tracking en daar staat dat ze om 14:16 hebben geleverd, maar hier is niemand geweest. Ik heb Camera's met lijndetectie, op de beelden kan je zien dat er hier niemand van DPD is geweest. Dit is niet de eerste maal dat ze dit doen, je moet dan je pakket gaan halen bij een Pickup parcelshop wat ik totaal niet gevraagd heb. Er zat ook geen briefje in de bus dat ze het evt bij de buren zouden geleverd hebben. Ik ben dit grondig beu met DPD! Spijtig genoeg kan ik niet kiezen met wie ze gaan leveren. Ik heb dikwijls als zelfstandige de tijd niet om naar zo een parelshop te gaan, dus daarom laat ik het hier thuis afleveren.Pakketnumer van DPD: 01325204738390Voor klachten bij DPD moet je naar een betaalnummer bellen van €0,30 per minuut. Dat vertik ik om naar toe te bellen, dit is GEEN klantvriendelijkheid.Met vriendelijke groeten,Michel Delrue

Berichten (2)

DPD Belgium

Naar: M. D.

01/03/2024

Beste MichelIk begrijp dat u teleurgesteld bent over de bezorging van uw pakket door DPD. Wat vervelend dat u problemen heeft ondervonden met de bezorging en dat uw pakket is afgeleverd bij een Pickup Parcelshop. Ik zal proberen uit te leggen waarom dit gebeurde.DPD kan ervoor kiezen om een ??pakket af te leveren bij een Pickup Parcelshop, maar er moet eerst geprobeerd worden om het op het huisadres af te leveren. Wij begrijpen dat de chauffeur hier de verkeerde handleiding heeft gebruikt. Waarvoor wij onze excuses willen aanbieden. Om de een of andere reden kan hij de zending niet op de juiste manier op uw huisadres afleveren, dit heeft verschillende redenen: beschikbaarheid, zijn strakke schema om zendingen op tijd af te leveren en onvoorziene omstandigheden. Waardoor de chauffeur ervoor heeft gekozen om de zending beschikbaar stellen in een Pakketshop. Zodat de klant zijn pakket alsnog op tijd ontvangt. Wij zijn ons er echter van bewust dat dit niet de overeenkomst is. Hiertoe wordt de chauffeur nogmaals gewezen op de juiste bezorgmethode en het belang van het afleveren van pakketten zoals afgesproken.Wat betreft het opnieuw bezorgen op uw adres , ik begrijp dat u dat graag zou willen. Het opnieuw verwerken van een pakket dat al is afgeleverd bij een Pakketwinkel kan echter procedureel lastig zijn. Dit komt omdat het pakket al is gescand en verwerkt bij de Pakketshop. De kans dat de zending retour gaat naar de afzender als de chauffeur het pakket komt ophalen voor her levering naar uw adres is groot. Wanneer de chauffeur de zending in de Parcelshop scant om deze op te halen, wordt dit automatisch als retour beschouwd.Ik begrijp dat dit frustrerend voor u is en ik zal uw feedback over de klantenservice van DPD doorgeven. Momenteel zijn wij alleen telefonisch bereikbaar via een betaallijn we werken eraan om onze toegankelijkheidsdrempel in de toekomst te verlagen. In de tussentijd kunt u altijd contact opnemen met onze diensten via een webformulier/e-mail , via onderstaande link.s:dpd-belux.my.salesforce-sites.com/web2case/Web2CaseForm?lang=NLandrMocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan helpen wij u graag verder.We wensen u een fijne dag.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,DPD TeamAnissaCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------

DPD Belgium

Naar: M. D.

04/03/2024

Beste Michel,Bedankt voor uw geduld.Bij deze wil ik u laten weten dat uw klacht werd door gezet naar onze transporienst. Deze geven aan de chauffeur te hebben aangesproken over zijn levergedrag. We hopen dan ook dat in de toekomst de leveringen vlekkenloos zullen verlopen. Omdat u het pakket reeds uit de shop heeft opgehaald kunnen we het pakket niet meer bij u thuis laten leveren.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.DPD wenst u een fijne dag!Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,PatriciaDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform