Terug

Pakket is volgens de ontvanger niet aangekomen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. I.

Naar: DPD Belgium

29/08/2023

Goedendag, ik heb op 22 juli via DPD een pakket teruggestuurd naar afzender (Uitgeverij Benjaminse, Alkmaar). Ik kreeg op 22/08 en 25/08 van DPD te horen dat dit pakket op 26/07 bij de ontvanger was geleverd. Ik heb de ontvanger (uitgeverij Benjaminse) daarover herhaaldelijk gemaild. Telkens dezelfde reactie: niets ontvangen en dus geen terugbetaling. Vreemd is ook dat ik op 22 juli nog een ander pakket met DPD heb verstuurd (tracknummer 05222070791454) waarvoor ik van DPD op 26 juli een afleverbewijs via mail heb ontvangen.Van pakket 0530880896657 heb ik nooit zulk afleverbewijs ontvangen. Ik vraag dan ook dat DPD mij de schade van het verloren gegane pakket vergoedt (53,50 Euro).vriendelijke groet,jacob ieven

Berichten (2)

DPD Belgium

Naar: J. I.

31/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

DPD Belgium

Naar: J. I.

31/08/2023

Beste Testaankoop,Bedankt voor het contacteren van DPD.Jammer dat de klant 'Jacob Leven' niet tevreden is geweest van de service van DPD.Om te beginnen zie ik dat dit gaat om verschillende zendingen, als een zending geretourneerd wordt door een ontvanger dan blijven zij de ontvanger en geldt de regel dat enkel de officiële afzender een afleverbewijs kan krijgen en/of een officieel onderzoek kan opstarten.Dat betekend dat afleverbewijzen niet voorzien worden aan ontvangers (in dit geval ontvanger die retourneert).Als de geadresseerde beweert deze zendingen niet retour ontvangen te hebben is het aan hen als afzender die de retourlabels heeft voorzien contact op te nemen met DPD als voorbeeld zending in het onderwerp 05308808966957, zij dienen contact op te nemen met DPD Nederland voor een officieel onderzoek.Concreet komt het er op neer dat de ontvanger die deze pakketten geretourneerd heeft en er zich problemen hebben voorgedaan hiermee contact opneemt met de leverancier die in eerste instantie de zending heeft toegezonden. De afzender blijft verantwoordelijk om dit verder op te volgen.Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.Fijne namiddag alvast!Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,WesleyDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform