Terug

Pakket gebogen door pakjesdienst

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: VINTED

21/06/2024

Onlangs verkocht ik via Vinted een lp. Deze werd verpakt in een degelijke dubbel gelaagde verzenddoos speciaal ontworpen voor het verzenden van vinylplaten. Het item werd door de transportdienst van Homerr opgenomen en verzonden naar een adres in Parijs, Frankrijk. De ontvanger was op het moment van de levering niet thuis, dus vond de koerier van dienst het een goed idee om het pakket te buigen, zodat het alsnog in de brievenbus van mijn klant paste. Gevolg: de lp is gebogen en onbruikbaar. Nu beweert Vinted dat ik de Go-verpakkingsregels niet heb gevolgd en ik mijn geld niet terugkrijg. In de regels staat: Het beste gebruik je een kartonnen doos die past bij het formaat en het gewicht van het artikel. De doos moet in goede staat zijn en het artikel beschermen tegen vocht en vuil tijdens transport (gebruik geen normale papieren tassen). Dit is ook wat ik gedaan heb want de LP zat in een kartonnen doos die speciaal is gemaakt voor het formaat. Ondertussen heb ik meerdere malen geprobeerd met hen te praten, maar krijg steeds hetzelfde antwoord: We hebben de situatie geanalyseerd en zijn helaas tot de conclusie gekomen dat de schade is veroorzaakt door onvoldoende verpakking. Ook: Houd er rekening mee dat dit een definitieve beslissing is, volgens onze regels en procedures. Men schuift alle schuld in mijn schoenen terwijl ik zoals steeds alles zorgvuldig verpak (dit is ook duidelijk terug te vinden op mijn Vinted account door de talloze positieve reviews). Ik heb foto's van het pakket van voor de verzending en foto's van het pakket zoals het is aangekomen bij de klant. Hopelijk kunnen jullie hulp bieden

Berichten (2)

L. D.

Naar: VINTED

06/07/2024

Beste, ik wil graag dat het probleem opnieuw geanalyseerd en onderzocht wordt. Mijn pakket werd tijdens het transport beschadigd. Ik volgde al jullie huisregels. Toch werd de bestelling geannuleerd, heeft de koper een volledige terugbetaling ontvangen maar heb Ikzelf geen terugbetaling ontvangen voor het stukmaken van een splinternieuwe lp. Hopend op een positief vervolg verblijf ik.

L. D.

Naar: VINTED

10/07/2024

Beste, jullie blijven mijn vraag negeren. Ik vind het mijn recht om deze beslissing aan te vechten. De beschadiging is buiten mijn wil om gebeurd door een party die jullie en mij een slechte dienstverlening hebben bezorgd. Ik wil dus graag dat dit probleem opnieuw geanalyseerd en onderzocht wordt. Mijn pakket werd tijdens het transport beschadigd. Ik volgde al jullie huisregels en had alles goed verpakt. Toch werd de bestelling stuk gemaakt, een splinternieuwe lp. Met vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform