Terug

Pakjesfraude /Onterecht gefactureerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: ZALANDO

12/08/2023

Beste, Sinds een aantal weken krijg ik meervoudige betalingsherinneringen van Zalando voor verschillende bestellingen die ik niet heb geplaatst en al zeker niet ontvangen. Ze staan wel op mijn adres maar met een voor ons onbekende naam. De laatste herinnering dreigt zelfs met een incasso bureau. Na een beetje zoeken op het internet ben ik er van overtuigd dat ik te maken heb met pakjesfraude.Het is evident dat bij een intern onderzoek door zalando mijn specifieke klacht snel duidelijk zou worden. (Ik heb namelijk een account bij Zalando)Helaas moet ik voor een klacht bij de politie een afspraak maken bij de politiediensten van Antwerpen en kan ik pas eind augustus terecht. Dit zal echter wel volgen. Ook bij Zalando maakte ik de klacht al over door middel van hun online Maildienst. Ik kon echter geen documenten (De ontvangen facturen) bijvoegen.Uiteraard ga ik deze facturen niet betalen en verwacht ik een spoedig antwoord van Zalando zodat ik geen incassobureau aan mijn deur krijg voor iets waar ik hoegenaamd niets mee te maken heb en trouwens hopen tijd mee verlies. Werkt een service van achteraf betalen dit soort fraude niet in de hand bij zalando vraag ik me dan af? Ook al ligt de fout bij de fraudeurs vind ik als klant van Zalando toch dat zij ook een deel verantwoordelijkheid dragen en mij onnodige stress bezorgen. De schadevergoeding die ik hier aanhaal is eerder symbolisch en kan u misschien verzachten met een kortingsbon. Zoals ik al zei komt zalando toch wel in opspraak voor deze pakjesfraude dus misschien toch eens tijd om er iets aan te doen. Alvast bedankt met vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform