Terug

pakje van bpost dat niet doorkomt -14 dagen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. G.

Naar: bpost

28/08/2020

Beste,Op 14/08/2020 heeft de afzender het pakje binnengebracht bij een postpunt.op 18/8 was het onderweg voor levering en op 18/8 zou het aangeboden zijn voor levering, echter bij de verzender blijkt achteraf. op 19/8 is het pak terug beschikbaar in het postpunt van de afzender. De afzender verstuurt het van daaruit terug naar mij omdat er niets fout is met het ticket of dergelijke. Opnieuw wordt het pakje mijn richting uitgestuurd en opnieuw komt het terecht in het afhaalpunt van de afzender te Aalst. Ik ga naar mijn postkantoor en daar kom ik te weten dat het niet eens in Hasselt geraakt is. Ze geven mij een kaartje mee met een telefoonnummer voor vragen ivm zending bij de klantendienst. Daar krijg je onmogelijk iemand aan de lijn, dus ik volg de weg alsof ik een rekening heb bij bpost. Een vriendelijke dame verbind me door met de klantendienst. Die heer antwoord dat dat niets wil zeggen, voor hem heel logisch dat het pakje telkens terug naar de afzender gaat. ik vraag zijn nummer en contacteer de afzender voor de 3de keer en geeft al deze gegevens door. Ik als ontvanger kan blijkbaar niets ondernemen. Het pakje wordt nog een 3de keer opnieuw aangeboden en terug hetzelfde verhaal.Bij de vierde keer krijg ik de melding dat het pakje onderweg is naar mijn regio en dat het de volgende dag geleverd zal worden, we zijn weeral 3 dagen verder en nog steeds geen levering of wijziging in de status ven het pakje.IS ER NU NIEMAND DIE DAT PAKJE EENS KAN VASTNEMEN EN KIJKEN WAT ER FOUT AAN IS? Telefonisch is bpost onbereikbaar en een klacht online ingeven is onmogelijk want zij stellen zelf dingen voor en zeggen dat ik nog geduld moet hebben en dat mijn pakje in goede handen is. Met zo een werkwijze vlieg je in elk ander bedrijf buiten.Bpost kan zich blijkbaar wat meer permitteren.Ik als ontvanger kan helemaal niets doen en de afzender heeft reeds een klacht neergelegd en meerdere malen proberen contact te nemen met bpost. Ook zij wordt van het kastje naar de muur gestuurd.Hopelijk verdwijnt dit bericht niet in het ijle gelijk mijn pakje.Bedankt alvast!

Berichten (1)

bpost

Naar: T. G.

31/08/2020

Geachte mevrouw/heer,Uw dossier is in behandeling genomen.Het blijkt dat het pak elektronisch werd aangekondigd door de afzender met de correcte adressen maar dat in POD, gebruikt voor de sortering en de uitreiking, beide adressen verwisseld zijn. Zodoende komt het pak steeds terug bij de afzender. Als het dan in Hasselt is geraakt, wordt het daar als miszending ingescand (gezien het adres in POD).We hebben gevraagd of de adressen in POD juist kunnen worden gezet. Mocht de zending alsnog terug bij de geadresseerde opduiken, mag deze de gebruikte barcode zeker niet meer gebruiken voor een herverzending omdat anders het probleem blijft bestaan.Gezien de fout niet bij de afzender ligt, mag deze dan vragen om de portkost vergoed te krijgen moest er een nieuwe barcode gebruikt worden. Hiervoor graag een e-mail naar info_cse@bpost.be sturen met de vraag om compensatie met vermelding van de barcode, het rekeningnummer en de referentie 1-30131112223Mvg,LeviCSE[THREAD ID:1-DV6PF7N]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform