Terug

Pakje niet verzonden naar mijn adres

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

P. G.

Naar: Temu

29/08/2025

Beste ik zou graag hiervoor een oplossing willen vinden. Op 10 augustus deed ik bij Temu een aankoop van Portable Bandenpomp voor Auto's, Motorfietsen en Fietsen 150PSI Elektrische Luchtpomp met LED-scherm, Oplaadbare Lithiumbatterij en USB Powerbank. Prijs: 25,87€. Bestel-id: PO-020-06652554360953722 .Sinds 20 augustus krijg ik iedere dag de melding dat de zending kan afgehaald worden bij een afhaalpunt. Nochtans staat bij bezorgadres mijn volledig adres duidelijk ingegeven. Heb temu via de chat kunnen bereiken (zie onderaan de chat) en na melden, dat ik via de juridische dienst van Testaankoop zou gaan, hebben ze dan toch een bericht naar de vervoerdienst gestuurd die daaropvolgend het volgende heeft geschreven: “de vervoerder heeft het geverifieerd en laat weten dat het pakje in een afhaalpunt moet worden afgehaald”. Afhaalpunt is niet te traceren. Contact nemen bij de vervoerdienst DHL is ook niet mogelijk want de vermelde telefoonnummer klopt niet. Ik begrijp dat het probleem niet bij Temu ligt maar bij de vervoerdienst DHL. Maar ik verwachte dat Temu me kon helpen, gezien zij DHL hebben ingeschakeld om het pakje te bezorgen, om het afhaalpunt te lokaliseren. Heb geen email of enig ander bericht gekregen betreft verzending en/of dat DHL op mijn adres is geweest. Wij wonen op een appartement en de buren hebben ook niets laten weten dat er een pakje werd bezorgd voor ons. Een moment alstublieft, ik zal u doorverbinden met een medewerker voor betere ondersteuning. K= Karen - P = Patrick K -Hallo, ik ben Karin van der Wal en ik ben hier om je te helpen. P- Dag Karen met Patrick Mijn pakje is nog steeds niet aangekomen op mijn adres. Staat al 6 dagen af te halen ergens maar staat duidelijk op dat het naar mijn adres moet worden verzonden K- Vervelend om dit te horen P- Wordt dit nog doorgestuurd naar mijn adres? K- Een moment alstublieft. K- U pakket was wel bestemd voor het huisadres zie ik maar omdat de vervoerder, het niet kon bezorgen hebben ze het naar een afhaallocatie gestuurd om het veilig te bewaren totdat u het kan afhalen. P- En waar is dat afhaalpunt? K- Als je pakket wordt afgeleverd bij een afhaalpunt, kun je het afhalen met je identiteitsbewijs. De locatie van het afhaalpunt en de openingstijden kun je vinden op de officiële website van https://www.temu.com/cmsg_logistic.html?__bg_container_type=1&provider_id=141252268&region_id1=20&track_sn=CH478009564DE en in de officiële e-mails en sms'jes die je hebt ontvangen. Als je pakket in de zelfafhaalkluis ligt, kun je het op de volgende 2 manieren ophalen: 1. Je kunt de afhaalcode gebruiken die je per e-mail of sms is toegestuurd om je pakket op te halen. 2. Je kunt contact opnemen met de klantenservice of appartementmanager bij de zelfafhaalkluis of in je mailbox kijken voor de afhaalcode of sleutel om je pakket op te halen. We hopen dat je deze informatie nuttig vindt! P- Dat is wel de afspraak niet K- Ik snap heel goed dat dit vervelend kan zijn. K- Vooral als u het pakket verwacht op u address, helaas kunnen wij niet controleren waar het pakket precies word bezorgd. K- Omdat dit afhangt van de vervoerder, dit kan door verschillende factoren komen zoals ; dat de vervoerder teveel pakketen heeft, u thuis niet heeft getreft of niet in staat was u telefonisch aan de lijn te krijgen. K- Ik snap echt dat dit vervelend kan zijn en sorry voor het ongemak! Ik zou u hierbij heel erg graag willen helpen maar helaas zijn mijn acties hierin gelimiteerd. Ik hoop enorm op u begrip 🙏😔 P- Ik snap niet dat jullie geen contact hebben met de vervoerder indien er iets kan mislopen. Maar jullie doen verkoop en voor de rest niks. Sorry maar dat laat ik zo maar niet. Wordt vervolgd! K- Ik begrijp goed dat het frustrerend is als er iets misloopt en dat u verwacht dat wij direct contact opnemen met de vervoerder om dit op te lossen. Wij doen er alles aan om de levering zo soepel mogelijk te laten verlopen. Helaas hebben wij geen directe lijn met de vervoerder voor live updates of tussenkomsten, omdat de transport vaak extern wordt uitgevoerd. Toch staan wij altijd voor u klaar om problemen zo snel mogelijk aan te pakken zodra wij hiervan op de hoogte zijn. P- problemen aanpakken is ok maar ze moeten ook opgelost worden, mijn probleem wordt dus niet opgelost Het blijft ergens liggen. Ook kan of wil u me niet zeggen waar mijn pakje te vinden is K- Ik begrijp heel goed dat het ontzettend vervelend is dat uw pakket blijft liggen en dat u niet weet waar het zich bevindt. Dit is uiteraard niet de service die wij nastreven, en ik begrijp uw frustratie volledig. Als u mij een moment geeft dan ga ik een ticket hiervoor aanmaken. K- Maak je geen zorgen, we hebben je vraag doorgestuurd naar ons specialistisch team voor een apart onderzoek, en we zullen contact opnemen met de vervoerder. Je pakket wordt gemarkeerd voor prioritaire behandeling. Je kunt binnen 24 uur een reactie verwachten. Hartelijk dank voor je geduld! Houd de meldingen op Temu.com of de Temu-app in de gaten. K- Ik heb het probleem geescaleerd naar het escalatieteam zij zullen dit verder onderzoeken, ik hoop dat u snel de informatie krijgt over uw pakket. K- Heeft u verder nog vragen voor mij? P- bedankt voor de moeite, mocht het niet zo zijn dan zal ik sowieso contact nemen met de juridische dienst van Testaankoop. K- Geen probleem, ik hoop dat dat niet nodig zal zijn. Als u verder geen vragen heeft wens ik u nog een mooie dag!

Berichten (1)

Temu

Naar: P. G.

01/09/2025

Dear Sir or Madam, This is a response to the consumer complaint numbered 13315406. Upon receiving the email, the platform promptly initiated an investigation. According to the latest verification with the seller, the address of the parcel pick-up point is Post Office - HASSELT CENTRUM. The platform values the shopping experience of consumers and apologizes for any inconvenience caused, and has processed a refund for the order as a special arrangement. Once the refund has been successfully processed, please note that it may take 5-14 business days for the refund to appear in the consumer's original payment method. If the refund is issued as Temu credit, it will be available in the consumer's Temu Credit Balance within 3 minutes. Please note that the refund will not affect the parcel's logistics, and the consumer can still go to the pick-up point to collect the parcel and keep it for themselves. Thank you for your understanding. A courtesy Dutch translation of this response has been included. If there are any discrepancies between the English and Dutch versions, please refer to the English version for the intended meaning. Kind regards, Temu Legal Team Geachte heer/mevrouw, Dit is een reactie op de consumentenklacht met nummer 13315406. Na ontvangst van de e-mail is het platform direct een onderzoek gestart. Volgens de laatste verificatie bij de verkoper is het adres van het afhaalpunt voor pakketten Postkantoor - HASSELT CENTRUM. Het platform hecht waarde aan de winkelervaring van consumenten en biedt zijn excuses aan voor het ongemak. Als speciale regeling is een terugbetaling voor de bestelling verwerkt. Zodra de terugbetaling succesvol is verwerkt, kan het 5-14 werkdagen duren voordat de terugbetaling wordt weergegeven op de oorspronkelijke betaalmethode van de consument. Als de terugbetaling wordt uitgekeerd als temu-tegoed, is deze binnen 3 minuten beschikbaar op het temu-tegoedsaldo van de consument. De terugbetaling heeft geen invloed op de logistiek van het pakket en de consument kan nog steeds naar het afhaalpunt gaan om het pakket op te halen en zelf te houden. Bedankt voor uw begrip. Een vriendelijke Nederlandse vertaling van dit antwoord is bijgevoegd. Mochten er verschillen zijn tussen de Engelse en Nederlandse versie, raadpleeg dan de Engelse versie voor de juiste betekenis. Met vriendelijke groet, Temu Legal Team The original message


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform