Terug

Pakje niet geleverd en geen communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. P.

Naar: bpost

25/12/2020

Bpost heeft op 21/12 een pakje ontvangen van de afzender. Minder relevant maar het betreft een kerstgeschenk voor mijn schoonvader. Het pakje zou volgens de Bpost app op 23/12 geleverd worden. Ik ben heel de dag thuisgebleven om het in ontvangst te nemen. Jammer genoeg is Bpost niet komen opdagen. 's Avonds verandert de status van de levering in de Bpost app naar levering op 24/12. U raadt het al, geen Bpost gezien en opnieuw ben ik heel de dag thuisgebleven om het pakje in ontvangst te kunnen nemen. Ik bel in de namiddag naar de klantendienst van Bpost, na ontelbare opties te hebben geselecteerd in het keuzemenu, uiteindelijk toch iemand aan de lijn gekregen. De dame in kwestie verzekerde me dat het pakje vandaag zou geleverd worden want dat kon ze zeggen op basis van de track & Trace. M.a.w. de klantendienst heeft totaal geen toegevoegde waarde aangezien ik deze info ook al kende op het moment dat ik naar de klantendienst belde. Toen ik zei dat de postbode vandaag reeds was langsgekomen en geen pakje bij zich had, verzekerde ze me opnieuw dat het pakje vandaag afgeleverd ging worden aangezien dit niet steeds door mijn 'vaste' postbode gebeurt. Lang verhaal kort, weer niemand gezien. Vandaag 25/12 check ik de Bpost app opnieuw en is de status veranderd naar 'verwerking door Bpost' met als bijkomende opmerking 'we verwachten uw pakje af te leveren op 24 december tussen 08:00 en 17:00.' M.a.w. gisteren dus. Het is de zoveelste saga met Bpost en ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid en kunnen nooit helpen. Ze zijn bovendien erg moeilijk te bereiken. Sinds kort krijg je de optie 'chat met Bpost' in de Bpost app en dan blijk je gewoon met een chatbot te communiceren. Kan je beter niet communiceren als je het mij vraagt. Het wordt dringend tijd dat men bij Bpost zich eens op een degelijke manier organiseert en ervoor zorgt dat ze de naam 'klantendienst' waardig kunnen vertegenwoordigen, want daar schieten sinds ettelijke jaren enorm tekort. Je betaalt je blauw aan het verzenden van een pakje of een brief dan mag je toch verwachten dat de dienst waarvoor je betaalt degelijk word uitgevoerd. Niet bij Bpost blijkbaar...they couldn't care less.

Berichten (3)

bpost

Naar: J. P.

28/12/2020

Ref 1-32700127380[THREAD ID:1-F0T453K]Geachte klant,We moeten vaststellen dat uw zending zich momenteel nog in het sorteercentrum van Antwerpen X bevindt.Onze excuses voor her ervaren ongemak.We raden u aan de afzender daarvan op de hoogte te brengen.De afzender is de eerste rechthebbende op een eventuele compensatie hiervoor conform de algemene voorwaarden van toepassing op het door hem gekozen product.Met vriendelijke groeten,Philippe

J. P.

Naar: bpost

28/12/2020

Beste Philippe, bedankt voor uw reactie maar, en neem het me niet kwalijk dat ik dit zeg, dit is weer zo’n typisch antwoord waar ik als ontvanger geen genoegen mee neem voornamelijk omdat het totaal geen meerwaarde heeft, laat staan een oplossing biedt. U spreekt over een compensatie terwijl mijn vraag uitdrukkelijk gaat over het (dringend) in ontvangst willen nemen van mijn zending. Bijkomend schuilt u zich opnieuw achter een procedure die in mijn ogen kant noch wal raakt. Contact opnemen met de afzender? Nu mag u mij eens uitleggen wat het verschil is tussen de afzender of de ontvanger die een vraag stelt over deze zending? Denkt u dat de afzender andere vragen zal stellen dan de ontvanger? Wie heeft zo’n procedure eigenlijk bedacht? Bottom line is dat we willen weten waarom ons pakket niet op de door Bpost aangegeven datum werd geleverd (tot twee maal toe) en wanneer dit dan wel zou gebeuren? In mijn ogen een verstaanbare vraag waar ik uiteindelijk graag eens een volwaardig antwoord op zou willen ontvangen. De track & trace staat ook vandaag nog op verwachte leverdatum 24/12! Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat er wel degelijk iets niet klopt. Dus het enige waar ik nu nog genoegen mee neem is dat u mij een duidelijk antwoord verschaft. Mvg, Joël Philibert

bpost

Naar: J. P.

08/01/2021

Geachte klant,In bijlage de meest recente status van u zending.Wat de verwijzing naar de afzender betreft de afzender blijft eigenaar van de zending zolang die niet uitgereikt wordt(betaalde tevens de portkosten). Het is dus de afzender die zijn rechten op een vergoeding kan laten gelden conform de algemene voorwaarden van toepassing op het door hem gekozen product.Ikbegrijp heel goed uw onvrede ter zaken en wens mij in naam van bpost te verontschuldigen voor de behandelingstermijn voor deze zending.Met vriendelijke groeten,PhilippeCustomer Service Expert----------- Origineel bericht --------------- CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you can confirm the sender and know the content is safe. If you believe this information is incorrect please contact Bpost security team in DXC.___________________En cas de réponse, ne pas supprimer le code suivant/ In geval van antwoorden, de volgende code niet verwijderen/ In case of reply, do not delete the following code:[THREAD ID:1-F58ASQ0]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform