Bpost heeft op 21/12 een pakje ontvangen van de afzender. Minder relevant maar het betreft een kerstgeschenk voor mijn schoonvader. Het pakje zou volgens de Bpost app op 23/12 geleverd worden. Ik ben heel de dag thuisgebleven om het in ontvangst te nemen. Jammer genoeg is Bpost niet komen opdagen. 's Avonds verandert de status van de levering in de Bpost app naar levering op 24/12. U raadt het al, geen Bpost gezien en opnieuw ben ik heel de dag thuisgebleven om het pakje in ontvangst te kunnen nemen. Ik bel in de namiddag naar de klantendienst van Bpost, na ontelbare opties te hebben geselecteerd in het keuzemenu, uiteindelijk toch iemand aan de lijn gekregen. De dame in kwestie verzekerde me dat het pakje vandaag zou geleverd worden want dat kon ze zeggen op basis van de track & Trace. M.a.w. de klantendienst heeft totaal geen toegevoegde waarde aangezien ik deze info ook al kende op het moment dat ik naar de klantendienst belde. Toen ik zei dat de postbode vandaag reeds was langsgekomen en geen pakje bij zich had, verzekerde ze me opnieuw dat het pakje vandaag afgeleverd ging worden aangezien dit niet steeds door mijn 'vaste' postbode gebeurt. Lang verhaal kort, weer niemand gezien. Vandaag 25/12 check ik de Bpost app opnieuw en is de status veranderd naar 'verwerking door Bpost' met als bijkomende opmerking 'we verwachten uw pakje af te leveren op 24 december tussen 08:00 en 17:00.' M.a.w. gisteren dus. Het is de zoveelste saga met Bpost en ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid en kunnen nooit helpen. Ze zijn bovendien erg moeilijk te bereiken. Sinds kort krijg je de optie 'chat met Bpost' in de Bpost app en dan blijk je gewoon met een chatbot te communiceren. Kan je beter niet communiceren als je het mij vraagt. Het wordt dringend tijd dat men bij Bpost zich eens op een degelijke manier organiseert en ervoor zorgt dat ze de naam 'klantendienst' waardig kunnen vertegenwoordigen, want daar schieten sinds ettelijke jaren enorm tekort. Je betaalt je blauw aan het verzenden van een pakje of een brief dan mag je toch verwachten dat de dienst waarvoor je betaalt degelijk word uitgevoerd. Niet bij Bpost blijkbaar...they couldn't care less.