Terug

P2P MOBILE betaling nooit aangekomen bij begunstigde

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

05/05/2020

Beste,onze zoon heeft op 07/02/2019 via de officiële ING app een P2P betaling van 250€ uitgevoerd in aanwezigheid van verkoper tweedehands fietsonderdelen. De betaling lijkt op dat moment niet doorgekomen te zijn (mogelijks door slechte internetverbinding) en de volledige betaling wordt dan maar via bankoverschrijving gedaan om de verkoop te laten doorgaan.Bij het raadplegen van de uittreksels achteraf blijkt evenwel dat de 250€ wel van de ING rekening is afgegaan, maar niet is toegekomen bij de 2ehandsverkoper (bankrekening bij Belfius).Via het ING bankkantoor te Overijse is een onderzoek geopend om het verdwenen bedrag terug te krijgen. Maandelijks is er in het kantoor langsgeweest voor verdere afhandeling van deze zaak maar uiteindelijk concludeert ING bank dat het probleem niet bij hun ligt maar bij de ontvangende bank Belfius die het bedrag niet aan de 2dehandsverkoper zou hebben overgemaakt. We worden aangemaand om zelf nogmaals contact op te nemen met 2dehandsverkoper maar deze beweert het bedrag van 250€ nooit ontvangen te hebben op zijn Belfius rekening.ING bank verklaart dat ze verder niets kunnen ondernemen en dat de ontvangende persoon zijn niet -ontvangen geld moet claimen bij Belfius. Deze heeft evenwel bij de verkoopsoverdracht al zijn geld van de verkoop ontvangen.Het lijkt ons eerder dat de P2P Mobile geldoverdracht gefaald heeft en vanzelfsprekend dat de beide betrokken banken dit onderling dienen recht te zetten.Gelieve het bedrag van 250€ terug te storten zodat we deze misgelopen P2P overdracht op een correcte manier kunnen afgesloten zien.Alvast bedankt voor uw medewerking.Beleefde groet,

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: C. D.

09/06/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform