Terug

oxidatieschade

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Cool blue

24/11/2017

Coolblue weigert smartphone te herstellen .wijst op oxidatieschade ondanks deze gsm waterdicht is.Gsm is amper jaar oud en cool blue weigert elke inspanning te doen of te helpen.Zelfs personeel maakt denigrerende opmerkingen via Facebook aan mijn adres.Deze praktijk wordt blijkbaar altijd toegepast door cool blue en ze sturen een onduidelijke foto van de zogezegde oxidatieschade?Puur boerenbedrog

Berichten (1)

Cool blue

Naar: A. C.

30/11/2017

Beste,Bedankt voor uw e-mail.Allereerst mijn excuses dat wij onze klant geen beter nieuws hebben kunnen geven, maar helaas is het zo dat schade als deze niet gedekt wordt onder de garantievoorwaarden. Omdat dit vaak te wijten is aan de wijze waarop het product gebruikt is.Ik heb onze klant zijn volledige retoursdossier er nog eens bijgenomen en ben tot de volgende conclusie gekomen.Op 8 november 2017 heeft onze klant zijn Motorola Moto G 4G (Gen 3) 16 GB Zwart voor de eerste maal aangemeld in de winkel te Lochristi met de volgende klacht:Micro-USB aansluiting is in het toestel geschoven. Opladen is hierdoor niet meer mogelijk.Het toestel werd rechtstreeks doorgestuurd naar Motorola, die na controle vaststelden dat zijn toestel vochtschade heeft opgelopen. Aangezien de analyse door Motorola technici werd uitgevoerd, en de kostenraming voor deze reparatie door Motorola werd opgemaakt, kunnen wij het oordeel niet in twijfel trekken. Naar aanleiding van de foto en de omschrijving van het defect door Motorola, kunnen wij de de prijsopgave niet laten vallen. Helaas zijn zij tot de conclusie gekomen dat de schade aan het toestel helaas niet onder de garantievoorwaarden van Motorola valt. Dergelijke schade ontstaat niet zomaar en is ten gevolge van een incorrect gebruik. Wij begrijpen zeker dat dit geen leuk nieuws is en wij hadden onze klant liever ook niet geconfronteerd met een prijsopgave. Echter laten de bevindingen van de reparatiedienst geen twijfel mogelijk en is de diagnose terecht opgesteld.Er wordt gewag gemaakt van een waterdicht toestel en dit is tot op zekere hoogte zo. Een IP-7 certificering houdt namelijk in dat het toestel beschermd is bij helder water tot een diepte van 1 meter voor maximaal 30 minuten. Wanneer het toestel dieper gaat of langer in het water blijft kan er oxidatie ontstaat. Dit kan u ook opmerken in de foto die ik u heb meegestuurd. Indien onze klant een volledig waterdicht toestel wenst dan dient hij te kiezen voor een toestel met IP-waarde 8. Dit zijn toestellen welke dieper dan 1 meter kunnen gaan.Hopelijk kan u ook begrijpen dat Coolblue geen service of compensaties kan bieden wanneer een prijsopgave terecht lijkt te zijn. Daar de schade van onze klant zijn toestel niet onder garantie valt, heeft hij dan ook een prijsopgave van ons ontvangen om zijn toestel gratis onhersteld retour te laten komen.De wettelijk garantie van 2 jaar verplicht ons inderdaad een defect dat onder garantie valt op te lossen voor de klant. Daar onze klant zijn toestel gebruikersschade heeft opgelopen (namelijk vochtschade/corrosie) vervalt deze garantie. Dit kan u terugvinden op volgende link:Deze Beperkte garantie geldt niet voor het volgende, tenzij deze zaken hetgevolg zijn van materiaal- en productiefouten:(iv) contact met vloeistoffen, water, regen, extremevochtigheid, ongewoon zware transpiratie of ander vocht, zand, voedsel, vuilof soortgelijke stoffen (behalve voor de producten die zijn verkocht als zijnderesistent tegen deze stoffen, maar dan alleen voor zover de schade niet werdveroorzaakt door onjuiste bevestiging van de beschermende elementen vande telefoon of door onderwerping van een Product aan omstandighedenbuiten de vermelde specificaties en beperkingen).Dit wil ook zeggen dat wij niet de partij zijn die 'onterechte' besluiten nemen omtrent het vervallen van garantie.De klacht die onze klant opgaf 'micro-USB aansluiting is in het toestel geschoten' is niet de reden van de prijsopgave maar dit is omdat zijn toestel buiten garantie valt. Nadat hij akkoord gaat met de prijsopgave wordt zijn toestel in niet herstelde staat aan hem retour gestuurd.Helaas kunnen wij hem hierin niet tegemoet komen en zullen wij de prijsofferte dan ook niet laten vallen. Onze klant is vrij om een aantekeningen te maken bij Motorola. Echter zullen zij hetzelfde zeggen daar zij zelf aangeven dat het een geautoriseerd servicecentrum van Motorola is. Zij repareren namens en volgens de regels van Motorola.Graag vernemen wij van onze klant zijn keuze op de prijsopgave, gesigneerd en ingevuld als bijlage:1) Het toestel komt retour in niet herstelde staat aan Eur 0,00.3) Het toestel wordt gratis en milieuvriendelijk vernietigd.Het spijt me dat ik hier geen beter nieuws over kan brengen.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBoomsesteenweg 5602610 AntwerpenE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00On Wed, Nov 29, 2017 at 09:30 am, administratie@coolblue.be Administratie Coolblue NV


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform