Beste,Samen met mijn vrouw en kinderen zijn we al jarenlang aangesloten bij de CM, we zijn nooit bij een andere mutualiteit geweest. We zouden nu graag overstappen naar een andere mutualiteit (onder andere omdat die betere terugbetalingen van tandzorg biedt, vermits we voor onze dochter vanaf ongeveer over een jaar grotere kosten op dat vlak verwachten).We zijn een half jaar geleden verhuisd van Bierbeek naar Brugge, en hebben deze adreswijziging natuurlijk doorgegeven aan de CM.Nu blijkt dat de CM deze actie aanziet als een nieuwe aansluiting, waardoor er een wachttijd van een jaar geldt vooraleer je mag switchen naar een andere mutualiteit. Terwijl we feitelijk gewoon aangesloten blijven bij dezelfde mutualiteit, enkel van lokaal kantoor veranderd zijn. Als je je adres wijzigt bij een bank, of een energieleverancier, of een telecom-operator, blijf je toch ook gewoon bij deze aangesloten?Ik vind het een kromme redenering, die ons best wel wat geld gaat kosten, want bij de nieuwe mutualiteit geldt natuurlijk ook een wachttijd in de tandzorg-verzekering. De CM heeft ons trouwens nooit meegedeeld dat de adreswijziging door hen wordt beschouwd als een nieuwe inschrijving.Ik vind dit een spijtige manier van aanpakken, een admistratieve eigenaardigheid die sterk in het nadeel van de klant speelt.