Terug

Overstap op 31/03/2022 van Luminus naar Engie voor gas en elektriciteit

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. G.

Naar: Luminus

17/10/2022

Beste, op 15/03/2022 regelde ik via mijnenergie.be de overstap voor mijn gas en elektriciteit van luminus naar engie en dit vanaf 31/03/2022.Engie mailde mij dat de overstap perfect was verlopen en dat alles vanaf deze datum bij hen was.In juni merk ik plots op dat de domiciliering van luminus nog altijd van mijn rekening ging... ik controleerde dit en zag dat bij hen mijn contract gas wel was afgesloten maar deze van mijn elektriciteit niet.Eerst contact genomen met Engie en deze vertelden mij dat alles correct was verlopen voor de overstap en dat de fout niet bij hen lag.Daarna contact genomen met Luminus maar telefonisch (bijna dagelijks een maand aan een stuk geprobeerd binnen te geraken) niet binnen geraakt.Ook al beginnen mailen met hen (ook via de ombudsman) en hen gezegd dat het contract correct was opgezegd.Daar tot op heden nog altijd geen antwoord op gekregen maar vandaag wel een ingebrekestelling ontvangen via de post dat ik mijn facturen van juli tot oktober niet betaald heb. Daar nog kosten bijgerekend. Ze dreigen nu met een deurwaarder als ik niet voor 26/10 betaal.Ik wil en ga natuurlijk niet betalen aan een bedrijf die zelfs de moeite niet doet om de klant te contacteren maar enkel kan dreigen met deurwaarders.Ik wil ook mijn betaalde voorschotten van april tot juni terug krijgen want zij hebben daar totaal geen recht meer toe.Alvast bedankt om dit in orde te brengen en indien jullie mails dienen te hebben kan ik deze bezorgen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform