Beste,Ik was tevreden klant bij Watz tot hun stopzetting vorige december. Tot op heden claimt Fluvius dat een overstap naar een nieuwe leverancier met terugwerkende kracht kan worden uitgevoerd, met name meteen na de stopzetting van Watz.Op 29/12/2021 gingen we akkoord met een overstap naar Bolt Energie, duidelijk met de vraag om een rechtstreekse overstap van Watz naar Bolt te maken, zonder de tussenkomst van Fluvius.Pas op 12/01/2022 wordt ons meegedeeld dat dit plots niet meer zou kunnen, zonder een voor ons duidelijke of terechte reden.Op vandaag wordt op de website van Fluvius nog steeds aangegeven dat dergelijke rechtstreekse overstap wél kan, het wordt bovendien ook sterk aangeraden.Niettemin hebben wij zowel voor gas als voor elektriciteit een factuur ontvangen. Voor ons is deze volledig onterecht, daarnaast heeft er in de ganse overstap niemand enig idee van ons verbruik, en zijn de prijzen zoals verwacht extreem.Zowel bij Bolt als bij Fluvius werd bovenstaande aangeklaagd, maar tot op heden schuift men de schuld naar de ander, en zitten wij er tussen zonder oplossing.Onze vraag is eenvoudig, we verwachten dat de overstap van Watz naar Bolt zonder tussenkomst van Fluvius gebeurt. Dit lijkt ons de enige correcte werkwijze, gezien de communicatie daarrond.Watz heeft onze tellerstanden verkregen van de dag waarop zij hun aanbod van energie beëindigden, Bolt heeft deze ook ontvangen.Factuur Fluvius Aardgas: 70001043713Factuur Fluvius Elektriciteit: 69000058532Graag zien wij dit opgelost zoals ook wordt voorgesteld aan alle gedupeerden van de klanten van bvb Watz: een vlotte rechtstreekse overstap met terugwerkende kracht. Communicatie tussen de leverancier en de netbeheerder ipv de klant heen en weer sturen zonder gevolg.Daarnaast wil ik wél nog benadrukken dat wij kozen voor Bolt omdat hun visie ons aanspreekt, net als deze van Watz destijds. De start van de samenwerking is niet wat we verwacht hadden, maar hopelijk kan dit snel worden rechtgezet.Bedankt!Met vriendelijke groeten,Niels