Terug

overstap komt niet in orde

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Engie

30/08/2023

Beste, ik beheer de energiecontracten van diverse familieleden waaronder deze van mijn schoonzus, Martine Soreyn. Op 16/6 vroeg ik via de website van engie voor haar een overstap van Luminus naar Engie per 2/8/23. Op 18/6 kreeg zij dan een bericht dat ze een waarborg van 650 euro diende te betalen wegens een betaalprobleem in het verleden. Deze waarborg werd onmiddellijk betaald en dat werd haar door Engie bevestigd. Op 17/7/23 kreeg zij een aanvraag tot domiciliering voor facturatie, dewelke zij onmiddellijk goedkeurde en waarvoor ook bevestiging kwam van Engie. Ik zag echter op de website dat er op haar account een easy-contract voor gas en electriciteit in activatie stond, terwijl ze een direct-contract heeft aangevraagd. Ik heb hiervoor op 15/7 een bericht via de website verzonden waarin ik dit meldde, doch tot op heden staat dit nog steeds in verwerking en is hierop geen reactie gekomen. Ondertussen heb ik reeds verschillende pogingen ondernomen om via de chat meer te weten te komen, doch men gaat het steeds doorgeven aan de 2de lijn, doch tot op heden nog geen enkele actie gezien. Eind juli zag ik op de site verschijnen dat de leveringen van gas en elec vanaf 2/8/23 gingen gedaan worden door engie. Groot was dan ook mijn verbazing toen ze op 23/8 nog een voorschotfactuur kreeg van Luminus. Toen ik met hen hiervoor contact op nam, bleek dat zij nog van niks weten. Ik nam toen telefonisch contact op met engie, en er bleek inderdaad iets mis te zijn en men ging dit zo snel mogelijk in orde brengen. We zijn ondertussen een week verder en er is nog niks veranderd. Doordat zij zogezegd haar contract met luminus stilzwijgend heeft verlengd, dient zij nu ook de vaste vergoeding bij hen te betalen voor 6 maand, terwijl de problemen totaal haar fout niet zijn.

Berichten (2)

Engie

Naar: D. D.

04/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: D. D.

04/09/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 30 aoa»t 2023 16:17À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - overstap komt niet in orde - (CPTBE01865678-77)Klacht - overstap komt niet in orde - (CPTBE01865678-77) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform