Terug

overspanning zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: FLUVIUS

10/06/2022

Heb recent zonnepanelen geinstalleerd met datalogging en meet op één van de fasen 260V met regelmatig uitval tot gevolg én mogelijks schade aan toestellen tot gevolg (en wie gaat dit betalen?)Hiervan heb ik reeds meermaals begin mei melding gemaakt waarop ik op 13/05 een schrijven ontvang dan men mij meermaals heeft contacteren (schrijven ref EXP/PV/600000115309) terwijl ik geen gemiste oproepen heb. Terug klachtendienst gemeld - mail en tel gecheckt en OK - melding dat de dienst uiteraard niet bereikbaar is maar zou zeker in de loop van de week terug gebeld worden. Wederom niets vernomen dus daaropvolgende week opnieuw melding via website. En wederom géén reactie what so ever. Het lijkt erop dat men prioriteit geeft aan zoveel mogelijk klachten wegwerken waarbij de melding meermaals niet bereikbaar de snelste manier is om dit voor elkaar te krijgen. Oplossing van mijn probleem lijkt mij vrij éénvoudig. Via datalogging is duidelijk dat één van de fasen niet belast is en twee fasen oc-verbelast waarvan één tot 260V. Ikzelf heb een driefase omvormer en kan dus weinig. Maar een aantal installaties in de straat zijn monofase, allicht véél van he n aangesloten op één en dezelfde fase, dus checken en waar nodig van fase wisselen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform