Terug

Overschrijving niet aangekomen bij begunstigde

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

15/12/2021

Beste, Op 29/10/2021 voerde ik via ING een overschrijving uit van 249 euro naar Standaard Boekhandel (KBC). Zij lieten mij echter weten niets ontvangen te hebben. Ik heb een betaalbewijs doorgestuurd, waarbij ze bevestigden dat het rekeningnummer en de referentie juist waren, maar de betaling was niet aangekomen op hun rekening. Ik heb telefonisch contact opgenomen met ING, ze konden mij hier enkel bevestigen dat het geld met zekerheid was overgemaakt. Voor alle duidelijkheid: het is wel degelijk van mijn rekening gegaan. Ik heb dit doorgestuurd naar Standaard boekhandel, vervolgens bezorgden zij me een mail van KBC waarbij zij bevestigden dat de betaling niet ontvangen en ook niet geweigerd was. Mijn geld is dus blijkbaar ergens onderweg verloren gegaan.Ik heb nogmaals contact opgenomen met ING, maar zij verwijzen enkel door naar KBC. Volgens ING moet ik een creditbevestiging opvragen bij KBC waarbij zij moeten bewijzen dat ze het geld niet ontvangen hebben. Ik heb deze vraag aan Standaard boekhandel doorgegeven, die de vraag dan weer hebben doorgespeeld aan KBC maar dat is ondertussen ook al 2 weken geleden. Op 22/11 heb ik ook een klacht ingediend op de website van ING, maar daar heb ik ook niets van gehoord, hoewel op hun website staat dat ze binnen 8 werkdagen antwoord geven.Ik zou nu eindelijk eens willen dat ING zijn verantwoordelijkheid neemt en uitzoekt wat er met mijn betaling gebeurd is.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform