Terug

overschrijving naar het buitenland

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Argenta Bank

25/06/2015

Ik ben reeds vele jaren lid bij Argenta bij en mijn kantoorhouder heeft me altijd voor 100procent goede service verleend . Sinds 10 jaar woon ik niet meer in Belgie maar in Thailand.In Thailand heb ik nu een huis gekocht en daarvoor moet ik geld overschrijven van Belgie naar Thailand. Ik heb daarom vrijdag laatstleden mijn bank verwittigd en die hebben dezelfde dag nog gereageerd. Ik moest een speciaal overschrijvingsformulier invullen en terug mailen en zij zouden het nodige doen. Zo gezegd zo gedaan en maandagmorgen Belgische tijd hadden ze alles in hun bezit om de transfer te laten doorgaan.Op dinsdag kreeg ik een nieuwe email met de vraag waarom ik dat geld nodig heb. Volgens mij zijn dat niet echt hun zaken want het gaat hier wel degelijk over MIJN geld maar toch heb ik beleefd geantwoord en gezegd dat het over de aankoop van een woning gaat.Woensdag was er dan weer een mail waarin gevraagd werd om dit te staven met documenten. Ondertussen was de euro reeds zover gezakt ten opzichte van de Thai Bath dat ik een verlies lijd met een tegenwaarde van ongeveer 700 euro. Ik heb die documenten dan onmiddellijk doorgestuurd met daarbij een brief waarin ik geeist heb dat de overschrijving dezelfde dag zou gebeuren. Ook mijn agent heeft het hoofdbureau aangespoord om werk te maken van de overschrjving om te voorkomen dat ik nog meer verliezen lijd.We kwamen echter bedrogen uit. Ik heb tot op heden mijn geld nog niet ontvangen maar wel heb ik nu een nieuwe mail gekregen met daarin de vraag om te bewijzen dat het opgegeven rekeningnummer in Thailand wel degelijk van mij en mijn vrouw is. Heb daarom nogmaals een document opgestuurd wacht nu af wat er verder gaat gebeuren.Blijkbaar zijn er geen vastgelegde regels bij Argenta want iedere dag komen ze met een nieuw document dat ze willen zien. Het lijkt er echt dat ze maar doen wat op dat moment opkomt in hun hoofd. Indien er toch duidelijk vastgelegde regels zouden zijn, dan valt hen te verwijten dat ze me zeer slecht hebben ingelicht omdat ik oorspronkelijk enkel maar dat overschrijvingsbewijs moest invullen. Nu komen ze echter druppelsgewijs met bijkomende voorwaarden af. Al deze documenten had ik hen vorig weekend kunnen bezorgen als ze alles op tijd hadden gevraagd en de overschijving had al lang kunnen uitgevoerd zijn. Door nu echter druppelsgewijs steeds maar de overschrijving uit te stellen, verlies ik veel tijd,geld en het vertrouwen van de persoon van wie ik mijn woning gekocht heb.Ik wens dan ook dat de overschrijving vandaag wordt uitgevoerd en dat ik vergoed word voor het geleden verlies als gevolg van de koersdaling die had kunnen vermeden worden indien Argenta de transfer had uitgevoerd op de dag dat ze de oorspronkelijk gevraagde documenten in hun bezit hadden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform