Beste,Sinds mei ben ik met Proximus in contact om mijn telefoon over te schakelen van Orange naar Proximus. Ik was tevreden van Orange maar het netwerk was zwak in ons nieuwe huis. Eerst wat problemen gehad met vast internet, daarna kwam de omschakeling van mobiele telefoon en internet maar niet. Pas 2 augustus werd Orange afgesloten, opnieuw na veel schrijven en bellen, maar ik kreeg uiteindelijk 2 verkeerde SIM kaarten toegestuurd, daardoor heb ik 2 weken zonder telefoon gezeten. Hiervoor wil ik klacht neerleggen en een schadevergoeding eisen, maar het online klachtensysteem maakt dit onmogelijk. Bovendien heb ik daarbij meermaals een MyProximus account proberen aanmaken maar dat lukte niet, mijn emailadres was blijkbaar al in gebruik door eerdere mislukte pogingen. Over de telefoon en per email werd mij meermaals verzekerd dat het in orde zou komen. Maar het systeem van online en telefonisch support is zo erbarmelijk slecht ontworpen, met loops en misleidingen, dat je bijna alleen kunt geloven dat het met opzet zo gemaakt is. Normaal biedt een shop dan soelaas, maar daar kreeg ik te horen dat het bijna onmogelijk was om mijn oude data te laten wissen en een nieuwe propere account aan te maken met het emailadres in kwestie. Er werd me aangeraden om een ‘brol-adres’ (sic) aan te maken en daarmee mijn account te beheren. Het feit dat mijn data niet kan gewist worden op aanvraag lijkt me een serieus privacy-issue en ook hiervoor wil ik een klacht indienen.