Terug

overschakeling van leverancier

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: FLUVIUS

31/10/2023

Ik heb enkele jaren terug problemen gehad met betalen van nutsvoorzieningen door een echtscheiding,waardoor ik bij Fluvius terecht ben gekomen.Nadien ben ik van leverancier willen veranderen en heeft men mij nog 2 jaar aan het lijntje gehouden door verkeerde eindafrekeningen te sturen, geen afrekening te sturen, niet te reageren op mijn mails of telefonische afspraken. Zelfs met onafhankelijk adviesplatform (deze instantie kon mij geen raad meer geven wat ik moest doen)lukte het mij niet om over te schakelen waardoor ik in de hoogste schijf bleef zitten van kosten voor gas en electriciteit. Na 2 jaar is het toch gelukt om over te schakelen. ( door een betaling te moeten doen van meer dan 3000 euro of men sloot alles af)Bij de nieuwe leverancier gebeurde de betalingen correct via domiciliering. ongevraagd werd deze domiciliering stop gezet waardoor er 3 maanden geen betaling werd gedaan. Met als gevolg dat ik weer bij Fluvius terecht kwam. Ik heb Fluvius en de toenmalige leverancier verschillende keren gecontacteerd omdat ze een afrekening stuurde met meterstanden die niet correct waren. Ik zou zelfs een groot creditbedrag moeten ontvangen omdat hun geschatte meterstanden veel meer waren dan de meterstanden 2 jaar daarvoor. Mijn voorschotfacturen waren ook veel te hoog omdat ik zonnepanelen heb liggen maar anders kreeg ik geen contract.(MEN IS DE LAATSTE 6 JAAR NIET MEER HIER GEWEEST OM DE CORRECTE STANDEN TE NOTEREN? MEN IS ALTIJD UITGEGAAN VAN DE GESCHATTE STANDEN)Ik heb toen ook reeds contact opgenomen met de toenmalige leverancier om dit te melden. Maar zei vertelde mij dat ik dit moest oplossen met Fluvius. Wat mij niet lukte. Nu zit men weer brieven te sturen om een leverancier te zoeken. Maar telkens wordt dit tegen gehouden door Fluvius. Ook via onafhankelijk adviesplatform lukt het mij weer niet om over te schakelen. Ik heb zonnepanelen liggen en zou nog 6 certificaten moeten trekken maar ik kan deze niet aanvragen omdat ik geen leverancier zou hebben. Ook ontvang ik niet de premies van de staat die we krijgen omdat de energieprijzen zo hoog liggen momenteel. In principe heb ik de laatste 10 maanden geen leverancier meer, dus ontvang ook geen voorschotfacturen. Ik ben einde raad. Langs 1 kant heb ik nog een groot bedrag terug te krijgen, maar ben maar bang dat ze hier voor de deur gaan staan om alles af te sluiten. Dit is nog niet gebeurd veronderstel ik omdat ze weten dat er in het verleden veel te veel is aangerekend aan mij. Enkel jaren terug stond men hier voor de deur om alles af te sluiten na 3 maanden niet te betalen. Ik heb de moed opgegeven om nog telefonisch contact op te nemen met Fluvius. Ik wordt telkens doorgeschakeld waardoor de lijn weg valt. Of ze zouden mij terug contacteren..... Het enige wat ik vraag is dat ze hier de correcte meterstanden komen opschrijven en dat er een correcte eindafrekening gemaakt wordt ( met een creditbedrag) En dat ik van leverancier kan veranderen. Kunnen jullie mij hiermee helpen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Verhaert Dave


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform