16/12/2021Geachte heer, MevrouwNa een telefonische afspraak op vraag van Telenet Business kwam op maandag 29/11/21 een verkoper langs om over de mogelijke nieuwe diensten te praten welke mijn firma konden helpen inzake telecom of internet. De verkoper stelde zich niet voor, voor wie hij werkte maar deze persoon huurde vorig jaar een standplaats tijdens een event welke ik organiseerde. Ik wist echter niet voor wie hij werkte, ik nam aan voor Telenet. Tijdens het gesprek stelde hij de verschillende nieuwe zaken voor van Telenet waardoor ik er echt van overtuigd was dat hij voor Telenet werkte. Ik verkoos om over te gaan van mijn huidige provider Proximus met 4 gsm nrs naar het Telenet pakket KLIK. De overgang zou binnen de 48h 100% afgerond zijn. Op woensdag 01/12/21 werd ik opgebeld door Telenet Business om een afspraak te maken met een Telenet verkoper betreft de nieuwe diensten ik vermelde dat er reeds iemand was langs geweest. Er werd echter geen afspraak gevonden en de Telenet diensten vertelden me dat dit waarschijnlijk een BASE verkoper was. En dat zij alles zouden regelen betreft dit misverstand. Ik had echter de gegevens van de persoon welke mijn firma maandag was langsgekomen. Na te zoeken kwam ik bij Vildan Maksuti van de firma Tel&Co Adviesbureau gevestigd in Zaventem. De Telenet verantwoordelijke melde dat ik de sim kaarten moest weggooien en er nieuwe zouden worden opgestuurd en ze mij zouden terug contacteren donderdag 09/12/21 daar ik op zakenreis was in de tussenperiode. Ik werd opgebeld maandag 06/12/21 in het buitenland waar ik vroeg om de 9de terug te bellen. Niemand belde mij terug. Ik kreeg op dinsdag 14/12/21 een sms van Telenet dat de nr’s vandaag overgeschakeld zullen worden. Ik belde 5 x met de Telenet diensten, 2x schakelde de telefoon automatisch door geen idee wat af en werd ik niet terug gebeld. De Telenet diensten zijn ondermaats en totaal niet professioneel. 1 Van die Telenet werkkrachten gaf 25€ compensatie om toch voor Klik te kiezen waarvoor ik bedankte. Niemand weet van iets, dossiers worden niet opgevolgd nog wordt er iets genoteerd ter opvolging. Steeds worden dezelfde gegevens gevraagd, steeds moest ik hetzelfde verhaal herhalen. Uren ben ik reeds kwijt aan wachttijd en gesprekken met de Telenet diensten. Indien ik zonder gsm verbinding val kost dit mijn zaak klanten. In een poging tot hulp bel ik naar Proximus waar ze me ook niet kunnen helpen daar de bestaande SIM kaarten zijn afgeschakeld en kunnen deze onmogelijk hergeactiveerd worden. Terug naar Telenet bellen eindelijk iemand aan de lijn die actie onderneemt en me verteld wat ik nu kan doen en welke opties ik heb daar ik de nieuwe Telenet SIM kaarten pas te vroegste vrijdag 17/12/21 zal krijgen. Woensdag 15/12/2021 naar de Proximus winkel en 3 nieuwe SIM kaarten in de gsm’s. En terug emailen naar het persoonlijk contact met Telenet. Ook belt dezelfde dag de firma Tel&Co om te vragen wanneer ze de nieuwe modem mogen komen instaleren. Nogmaals het verhaal waarom dit niet kan doorgaan. Mijn gsm werkt na 1h terug, de andere s’avonds maar op 16/12/2021 werkt de 3de gsm nog steeds niet. Ik kreeg via dit laatste telenet werkkracht een compensatie op mijn volgende factuur van €108,90. Ik durf te zeggen dat dit te weinig is. Ik ben naar schatting 9h kwijt aan deze wat een formaliteit zou moeten zijn. Ik zat meer dan een dag zonder gsm verbinding. De stress en rompslomp het lijkt een grap maar dan een zeer flauwe.