Geachte mevrouw/heer,
Op [26 februari 2024] kocht ik een Citroën E-C 4x electric 115 kw plus] in Stellantis Waregem en betaalde ik er [36479 euro] voor.
Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf.
Aankoop op 26 februari 2024
De reclame folder was duidelijk dat de premie van 5000 euro kon aangevraagd worden voor deze wagen .
Wat betreft de
"Premie overheid werd geweigerd op grond van verkeerde informatie van de stellantis verkoper in Waregem .x aantal keren in maart 2024 gevraagd wanneer ik deze premie moet aanvragen en of ik een document kan krijgen voor aanvraag .steeds zij deze dat dit niet kon op grond van zolang er geen chassis nr bekend is deze ook niet hoeft aan te vragen .nu is deze premie van 5000uro geweigerd op grond van te laat indienen .zelf heb ik een schrijven van de verkoper dat dit niet direct aan de orde is en moet wachten tot de auto geassembleerd en geleverd wordt.10 tallen brieven en bellen naar de overheid is een maat van niks. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten.
Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informtie vraag ik de tegemoetkoming van Stellantis.
Ik vraag u daarom ook om
Duidelijk heid te scheppen waarom de vetkopers niet op de hoogte waren van een aanvraag die moet binnen de 90 dagen na ondertekening van de bestelbon niet op de hoogte waren van deze procedure die in het staatsblad verschenen is op 20 februari 2024 en online te zien was bij de Vlaamse overheids site op 9 februari 2024.Ter goeder trouw heb ik de auto willen aankopen omwille van deze premie.
Stellantis heeft blijkbaar nagelaten de verkopers op de hoogte te stellen van deze procedure wat dan in mijn geval totaal is misgelopen door desinformatie.
Met vriendelijke groet,
Frank Temmerman
Tel 0495505875