Terug

Overdracht leverancier

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: Engie

24/11/2025

Beste, Via mijn energie had ik de overdracht gevraagd naar Engie. Alvorens dat ze me inlichten dat ik een waarborg dien te betalen, maken ze zomaar een contract op.

Berichten (3)

Engie

Naar: R. S.

24/11/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Bruxelles Belgium www.engie.be

Engie

Naar: R. S.

24/11/2025

Beste, Eenmanszaak Robby Schelkens, Olivetenvest 54 b 403 te 2800 Mechelen heeft inderdaad via de vergelijkingssite MIJNENERGIE een energiecontract proberen aanmaken. Bij de aanmaak wordt achter de schermen steeds automatisch een controle gedaan naar de Graydonscore van de klant. Is deze hoger dan waarde “25” dan wordt het contract niet aangemaakt (in tegenstelling tot wat de klant hier beweert) maar gebeurt er eerst een communicatie per mail of brief dat er eerst een waarborg ter garantie van toekomstige betalingen dient vereffend te worden. De klant contacteerde ons ondertussen met de vraag de aanvraag volledig te annuleren. Hij wenst bij zijn huidige leverancier te blijven. Wij zullen de aangemaakte waarborgfacturen hierbij dan ook annuleren. Fijne dag verder. Met vriendelijke groeten, Christine Klantenadviseur ENGIE SAL/FGI040/ 2211275584 P Please consider the environment before printing this document

Engie

Naar: R. S.

24/11/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: lundi 24 novembre 2025 07:01 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Overdracht leverancier


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform