Terug

Overbodig veel documenten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Helan (Partena en OZ)

21/10/2023

Beste, Midden augustus ben ik gevallen met de fiets, hieraan heb ik spijtig genoeg een schouderprothese overgehouden op jonge leeftijd. Mijn herstel duurt minstens een half jaar. Ik ben al mijn gans leven bij Helan verzekerd. Alle nodige informatie die ze moeten hebben, is aanwezig. Toch blijkt dat er elke keer weer een document of attest ontbreekt. Voor de uitbetaling van mijn uitkering moet ik bijna elke week een nieuw formulier invullen voor gezinssamenstelling of eender wat. Ik ben alleenstaande, maar moet wel bijna 800 euro laten vallen van mijn loon. Ik betaal hospitalisatie, maar na m’n operatie blijkt nu dat er toch nog ongeveer 900euro dient betaald te worden. Ik ben zeer ontzet door dit alles. Mijn revalidatie verloopt dan nog eens redelijk stroef en dan nog moet ik me elke dag opnieuw bezig houden met formulieren en dergelijke van mijn zielenfonds. Ik ben het meer dan moe aan het worden en ik wens niemand, echt niemand een nieuwe schouder toe. Kan aub hier iets aan worden gedaan? MvgShana Derieuw

Berichten (2)

Helan (Partena en OZ)

Naar: S. D.

21/10/2023

Beste klant,Bedankt om je verbetervoorstel, suggestie of klacht over te maken, het helpt Helan om haar dienstverlening bij te sturen en te verbeteren waar mogelijk.Op basis van je suggesties of klachten kan de ombudsman aanbevelingen doen aan Helan-ziekenfonds, opdat de dienstverlening kan verbeterd worden.De ombudsman treedt op als een onpartijdige buitenstaander tussen jou en de betrokken Helan-dienst. Als je klacht gegrond is, probeert hij via bemiddeling bij de Helan-diensten een oplossing te vinden voor je probleem, uiteraard binnen het wettelijk en statutair kader. Indien je suggestie of klacht verder moet onderzocht worden bij de betrokken Helan-dienst, dan stuurt de ombudsman je een ontvangstbevestiging met een uniek nummer. We streven er naar om je binnen de 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.Let wel:• Je moet eerst proberen om je probleem op te lossen met de medewerker of de Helan-dienst waarover je klachten hebt. In de meeste gevallen kan hier al een oplossing gevonden worden voor je probleem.• Informatieve vragen over de terugbetalingen of je ziekenfondsdossier kan de ombudsman niet behandelen, hiervoor kan je terecht op je ziekenfonds. Voor complexe dossiers heb je de mogelijkheid om op een ziekenfondskantoor een adviesgesprek aan te vragen, opdat je samen met een klantenadviseur je dossier kunt overlopen of toelichting kunt krijgen over de terugbetalingen en je verzekeringen.Klik hier om een afspraak te maken.Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten?Neem dan contact op met je ziekenfonds via:· e-mail: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/· telefonisch 02 218 22 22 (maandag tot vrijdag, 8u30-17u30).Met vriendelijke groetHelan ombudsman________________Cher client,Nous vous remercions de nous avoir communiqué votre suggestion ou votre réclamation.Ceci nous aide à adapter et à améliorer nos services, là où cela s’avère nécessaire.L’ombudsman évalue chaque année toutes les suggestions et réclamations reçues. Il formule des recommandations à partir de ces éléments, afin qu’Helan puisse améliorer la qualité de ses services, et éviter de telles réclamations dans le futur.Si votre réclamation nécessite un examen plus approfondi par le service compétent, l’ombudsman vous adressera un accusé de réception, porteur d’un numéro de référence unique.Nous nous efforçons de vous fournir une réponse dans les 5 jours ouvrables.Attention • Vous devez d’abord essayer de trouver une solution au problème rencontré avec le collaborateur ou le service Helan sur lequel porte votre réclamation.• L’ombudsman ne traite pas les demandes d’informations relatives aux remboursements ou à votre dossier de mutualité. Adressez-vous dans de tels cas à la mutualité.Si vous avez des questions relatives à des REMBOURSEMENTS, à votre dossier de mutualité ou à vos produits d’assurance, vous pouvez toujours vous adresser à la mutualité par · notre formulaire de contact Aide et contact (helan.be)· téléphone au 02 218 22 22 (lun-ven, 8h30-17h30).Un de nos collaborateurs vous apportera son aide.CordialementHelan ombudsmanBen je - na de bemiddeling van de ombudsman - niet tevreden over de oplossing die Helan voorstelt, dan staat het u vrij om contact op te nemen met de Claims manager van de overkoepelende Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ).Si vous n'êtes pas satisfait(e) de la solution proposée par Helan, vous pouvez vous adresser au Complaints Manager de l’union Nationale des Mutualités Libres (MLOZ). U kunt op verschillende manieren contact opnemen met de complaints Manager van MLOZVous pouvez introduire une réclamation de diverses manières • via een webformulieren utilisant le formulaire web• via mail naarpar e-mail à complaints@mloz.be• via gewone brief naar volgend adrespar courrier ordinaire à l’adresse: MLOZ t.a.v. Claims manager, Lenniksebaan 788 A – 1070 BrusselChaussée de Lennik 788 A – 1070 Bruxelles

Helan (Partena en OZ)

Naar: S. D.

24/10/2023

Beste mevrouw Deriew,We hebben uw dossier nagekeken en kunnen helaas geen fouten vaststellen bij het ziekenfonds. Een dossierbeheerder van de dienst Arbeidsongeschiktheid heeft vandaag geprobeerd u te contacteren, helaas kon ze u niet bereiken. Zij zal u morgen opnieuw proberen te contacteren.Ik merk ook dat uw ziekenfonds het merendeel van de ziekenhuiskosten rechtstreeks heeft terugbetaald aan het ziekenhuis. Enkel uw persoonlijk aandeel werd u aangerekend. U hebt bij het ziekenfonds geen hospitaalverzekering, deze kosten zijn dus ten uwen laste.Voor complexe dossiers heb je de mogelijkheid om op een ziekenfondskantoor een adviesgesprek aan te vragen, opdat je samen met een klantenadviseur je dossier kunt overlopen of toelichting kunt krijgen over de terugbetalingen en je verzekeringen. Klik hier om een afspraak te maken. Hebt u verder nog vragen over de terugbetalingen, uw ziekenfondsdossier of uw verzekeringsproducten? Dan kunt u steeds terecht op uw ziekenfonds via:Het contactformulier op:s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/Telefonisch op 02 218 22 22 (ma-do: 8u30-17u vr: 8u30 tot 16u30).Vragen over je ziekenfonds of verzekering? Klik hier:s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/Je kan ook de (nieuwe) app 'Mijn Helan' gebruiken die je kan downloaden in je app storeMet vriendelijke groet,Ombudsmanwww.helanziekenfonds.beDe ombudsman van Helan doet er alles aan om je probleem op te lossen, uiteraard binnen het wettelijk en statutair kader van de verplichte, de aanvullende verzekering en de facultatieve verzekeringen.Ben je - na zijn bemiddeling - niet tevreden over de oplossing die Helan voorstelt, dan kan je contact opnemen metde Claims manager van de overkoepelende Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ).U kunt op verschillende manieren klacht indienen:via een webformuliervia mail naar complaints@mloz.bevia gewone brief naar volgend adres: MLOZ t.a.v. Claims manager, Lenniksebaan 788 A - 1070 BrusselVan: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.beVerzonden: zaterdag 21 oktober 2023 1:42Aan: Ombudsman (Helan) ombudsman@helan.beOnderwerp: Klacht - Overbodig veel documenten - (CPTBE01901149-46)CAUTION: This email originated from outside of the organization ( Voor meer informatie en/of bijkomende opmerkingen, ga naar:servicedesk.oz501.be/servicedesk/serviceRequest/init.do?serviceRequestID=3009465


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform