Terug

Oven kapot door poetshulp - poetshulpbedrijf komt niet tussen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. B.

Naar: Helan (Partena en OZ)

11/11/2023

Beste, Via Helan Huishoudhulp hebben wij wekelijks een poetshulp in huis. Meer dan anderhalve maand geleden raakte door haar toedoen onze oven stuk. Een probleem met de scharnieren van de ovendeur zorgt ervoor dat de deur niet meer sluit waardoor de oven onbruikbaar wordt.We hebben dit meteen gemeld bij Helan. Ze vroegen een bestek voor herstelling en een document met de details van het gebeurde. Wij bezorgden dit meteen. Een bestek voor herstel bleek moeilijk omdat blijkbaar niemand nog interesse heeft om zo'n toestel te herstellen. We bezorgden dan een bestek voor een nieuwe oven (zelfde of soortgelijke model). We kregen twee weken later, deze week (8/11/2023), antwoord (via hun verzekeringsraadgever (EBSC en EThias) dat ze niet tussenkomen omdat de oven al te oud zou zijn.De oven werkte echter nog perfect, en nu is hij onbruikbaar eenvoudigweg door een niet meer sluitende deur.

Berichten (2)

Helan (Partena en OZ)

Naar: Y. B.

11/11/2023

Beste klant,Bedankt om je verbetervoorstel, suggestie of klacht over te maken, het helpt Helan om haar dienstverlening bij te sturen en te verbeteren waar mogelijk.Op basis van je suggesties of klachten kan de ombudsman aanbevelingen doen aan Helan-ziekenfonds, opdat de dienstverlening kan verbeterd worden.De ombudsman treedt op als een onpartijdige buitenstaander tussen jou en de betrokken Helan-dienst. Als je klacht gegrond is, probeert hij via bemiddeling bij de Helan-diensten een oplossing te vinden voor je probleem, uiteraard binnen het wettelijk en statutair kader. Indien je suggestie of klacht verder moet onderzocht worden bij de betrokken Helan-dienst, dan stuurt de ombudsman je een ontvangstbevestiging met een uniek nummer. We streven er naar om je binnen de 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.Let wel:• Je moet eerst proberen om je probleem op te lossen met de medewerker of de Helan-dienst waarover je klachten hebt. In de meeste gevallen kan hier al een oplossing gevonden worden voor je probleem.• Informatieve vragen over de terugbetalingen of je ziekenfondsdossier kan de ombudsman niet behandelen, hiervoor kan je terecht op je ziekenfonds. Voor complexe dossiers heb je de mogelijkheid om op een ziekenfondskantoor een adviesgesprek aan te vragen, opdat je samen met een klantenadviseur je dossier kunt overlopen of toelichting kunt krijgen over de terugbetalingen en je verzekeringen.Klik hier om een afspraak te maken.Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten?Neem dan contact op met je ziekenfonds via:· e-mail: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/· telefonisch 02 218 22 22 (maandag tot vrijdag, 8u30-17u30).Met vriendelijke groetHelan ombudsman________________Cher client,Nous vous remercions de nous avoir communiqué votre suggestion ou votre réclamation.Ceci nous aide à adapter et à améliorer nos services, là où cela s’avère nécessaire.L’ombudsman évalue chaque année toutes les suggestions et réclamations reçues. Il formule des recommandations à partir de ces éléments, afin qu’Helan puisse améliorer la qualité de ses services, et éviter de telles réclamations dans le futur.Si votre réclamation nécessite un examen plus approfondi par le service compétent, l’ombudsman vous adressera un accusé de réception, porteur d’un numéro de référence unique.Nous nous efforçons de vous fournir une réponse dans les 5 jours ouvrables.Attention • Vous devez d’abord essayer de trouver une solution au problème rencontré avec le collaborateur ou le service Helan sur lequel porte votre réclamation.• L’ombudsman ne traite pas les demandes d’informations relatives aux remboursements ou à votre dossier de mutualité. Adressez-vous dans de tels cas à la mutualité.Si vous avez des questions relatives à des REMBOURSEMENTS, à votre dossier de mutualité ou à vos produits d’assurance, vous pouvez toujours vous adresser à la mutualité par · notre formulaire de contact Aide et contact (helan.be)· téléphone au 02 218 22 22 (lun-ven, 8h30-17h30).Un de nos collaborateurs vous apportera son aide.CordialementHelan ombudsmanBen je - na de bemiddeling van de ombudsman - niet tevreden over de oplossing die Helan voorstelt, dan staat het u vrij om contact op te nemen met de Claims manager van de overkoepelende Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ).Si vous n'êtes pas satisfait(e) de la solution proposée par Helan, vous pouvez vous adresser au Complaints Manager de l’union Nationale des Mutualités Libres (MLOZ). U kunt op verschillende manieren contact opnemen met de complaints Manager van MLOZVous pouvez introduire une réclamation de diverses manières • via een webformulieren utilisant le formulaire web• via mail naarpar e-mail à complaints@mloz.be• via gewone brief naar volgend adrespar courrier ordinaire à l’adresse: MLOZ t.a.v. Claims manager, Lenniksebaan 788 A – 1070 BrusselChaussée de Lennik 788 A – 1070 Bruxelles

Helan (Partena en OZ)

Naar: Y. B.

13/11/2023

Van: SchadeclaimVerzonden: maandag 13 november 2023 13:54Aan: 'alexandra_dirckx@hotmail.com' alexandra_dirckx@hotmail.comOnderwerp: schadeclaim 29/08/2023Beste,Wij kregen uw klacht door over de weigering van onze verzekering voor de schade aan uw oven.Jammer genoeg kunnen wij u hierin niet tegemoet komen , de beslissing van de verzekering kan niet gewijzigd worden.Bij huishoudtoestellen wordt er rekening gehouden met een slijtingspercentage en dit percentage wordt dan vermenigvuldigt met de jaren dat het toestel al in gebruik is.Hierdoor komt het bedrag onder de Engelse franchise van 150 euro waardoor er geen tussenkomst mogelijk is.Hierbij de mail die wij ontvingen van de verzekering hierover Graag verwijzen wij naar bovenvermelde zaak.We willen u informeren dat de schade in werkelijke waarde kleiner is dan de engelse vrijstelling van 150,00 EUR.Dit is de reden waarom Ethias geen tussenkomst kan verlenen.De schadelijder is al op de hoogte gebracht.We sluiten ons dossier als geregeld.Wat u wel nog kan doen is informeren bij uw eigen familiale en/of brandverzekering om te laten nakijken of zij hiervoor kunnen tussen komen.Met vriendelijke groeten,MagaliTeam manager supportwww.helanhuishoudhulp.beVan: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.beVerzonden: zaterdag 11 november 2023 13:03Aan: Ombudsman (Helan) ombudsman@helan.beOnderwerp: Klacht - Oven kapot door poetshulp - poetshulpbedrijf komt niet tussen - (CPTBE01915233-65)CAUTION: This email originated from outside of the organization (


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform