Terug

oud account verwijderd met alle mails zonder waarschuwing vooraf

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. C.

Naar: Telenet

28/05/2018

Hier is de copie van de mail die ik verzonden heb aan Telenet via hun Klachten Formuliier?zaterdag - ?26/?05/?2018Geachte ,Sorry maar mijn vragen kunnen niet kort beschreven worden omdat het over een nogal complex probleem gaat. Vandaar dat ik het wel grondig en duidelijk omschrijf.Gisteren (25.05.2018) belde ik met de Technische Dienst afdeling Internet met het volgende probleem. Begin deze week heb mijn internet aansluiting heractiveren maar omdat ik sinds 8 Februari 2018 mijn internet abonnement had afgesloten moest ik mijn modem opnieuw activeren 24 Mei 2018 dus iets meer dan 3 maand. Maar omdat ik vanuit men afgesloten account nog 18 maand gebruiken kon maken van mail verkeer had ik dus plots 2 accounts. En dat is iets wat zeer verwarrend is. Op men nieuw account had een voornaam en naam e-mail adres maar met een cijfer erbij omdat op het vorige account waarvan het e-mail als bestond en er dus daardoor géén twee de zelfde namen kunnen gebruikt worden. Ook iets wat niet echt een voordeel is en er onhandig in gebruik. Want het oude adres verdwijnt als de termijn verstreken is en pas dan kan is het mogelijk om op het nieuw aangemaakte account het cijfer te verwijderen. Dus belde ik met de vraag of dat probleem rond die verwarring niet kan opgelost worden door alléén mijn huidige account te gebruiken. De medewerkster aan de andere kant van de lijn zei dat ze dat even moest gaan navragen. Op zich géén enkel probleem en daarom werd ik in de wacht gezet. En na een 10 tal min of zo kwam ze terug en zei dat het het probleem intussen was opgelost. Maar wat aan mij niet werd medegedeeld is dat ik wel alle e-mails verloren zijn gegaan. Ik heb die vraag vergeten te stellen maar dat werd aan mij dus ook niet verteld en dat stelt me zeer teleur. Want nu ben ik dus wel en ook zeer belangrijke e-mails kwijt , en daar heb ik géén back up of copie. Omdat ik tot 3 dagen geleden nog niet in het bezit was van een nieuwe lap top en ik in de lokale bilhotheek mijn e-mail verkeer deed via webmail. En toestellen zoals een harde schijf of zo zijn niet toegestaan.Dus belde ik terug met de met de opmerking dat ik dit niet op prijs kon stellen en ik was wel erg boos maar ben wel zeer vriendelijk gebleven. En die dame zei dat ze ging kijken of daar wat aangedaan kon worden. Dus werd ik weer op wacht gezet maar al na enkele minuten werd de verbinding plots verbroken iets waar ik ook géén begrip van voor opbrengen want ik ben niet geholpen. Over dit voorval en deze situatie daar ben ik dus echt niet tevreden mee en voel me als klant in de steek gelaten en dat is de allereerste keer dat dit het geval is sinds ik klant ben van Telenet in 2002. Tot voor kort heb ik altijd zeer goeie ervaring gehad maar nu is dat dus niet het geval. Ik vraag dan ook of Telenet dit zou kunnen oplossen want ik ben er echt niet over te spreken dat ik alle e-mails ben kwijt geraakt , en wat me nog meer stoort is dat dit niet van te voren door een medewerker werd meegedeeld. Als er een opname bestaat van deze gesprekken dan is nooit ter sprake gekomen. En waarom zijn die e-mails van belang voor mij. Wel omdat het mails zijn die verband houden met een geschil met B-post en er mails tussen zitten naar mijn Advocaat beide met bijlagen in de mails.Ik eis ook enkele duidelijke antwoorden van Telenet op de volgende vragen.1) Waarom ben je verplicht om je modem opnieuw te activeren als je klanten nummer wel nog steeds geldig is ? 2) Waarom kan je niet het oude account terug activeren als het eerder werd afgesloten voor internet verkeer maar je kan wel nog 18 maand gebruiken maken van webmail verkeer ?3) Waarom wordt er niet mee gedeeld aan de klant als het oude account definitief verwijderd wordt van de webmail. En waarom worden de bestaande e-mails en ook al de rest die er aanwezig is niet verhuisd naar het nieuwe account zodat er dan niks verloren gaat wat nu dus wel het geval is ? Als Telenet niet in staat is om dit probleem op te lossen binnen een aanneembare termijn dan zal ik als lid van Test Aankoop vragen om tussen beide te komen. En de vraag stellen om een oplossing te zoeken voor dit probleem ?Ik wil eerst aan Telenet vragen om dit probleem te behandelen want anders kan ik de tussen komst van Test Aankoop niet vragen zo zijn daar de regels en dat is wel normaal. Met vriendelijke groeten verblijf ik in afwachting van een antwoord van schrijven via mail ?Herman Content

Berichten (1)

H. C.

Naar: Telenet

10/06/2018

Geachte , Aangezien Telenet tot op heden nog steeds niks van zich heeft laten horen ivm met klacht van 28 mei jl ga ik aan Test Aankoop het verzoek richten om hier in tussen te komen.Herman Content


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform