Terug

Opzegging mislukt, dreigement incassobureau

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Basic-Fit

13/07/2022

Op 3 januari 2022 stuurde ik een email naar basic fit voor de opzegging van mijn abonnement,als antwoord kreeg ik hier op dat de opzegging gelukt is met datum van opzegging: 20-5-2020.Omdat dit 2 jaar geleden is kon dit niet kloppen, dus vroeg ik aan de klantendienst om de data na te kijken of het wel correct was, waarop ze bevestigde dat de data klopte.6 maanden passeren en ik krijg een telefoon van een externe partij die mensen opbelt met betalingsachterstand, ik leg deze persoon uit dat dat niet mogelijk is mits ik mijn abonnement heb opgezegd.Ze raadt mij aan nogmaals een email te sturen naar de klantendienst van basic fit hierover en het lidnummer in kwestie te vermelden, ik verstuurde de nodige (ook eerdere) communicatie naar de klantendienst.Hier kreeg ik echter geen bevestiging van, enkele weken later wel een sms waarin vermeld wordt dat ik betalingsachterstand heb. Dus ik mail nogmaals naar de klantendienst.Enkele weken passeren weer zonder antwoord van de klantendienst, maar wel weer een sms waarin weer vermeld wordt dat ik een betalingsachterstand heb.Recent probeerde ik dan via andere kanalen contact op te nemen met basic fit. Dit kan blijkbaar enkel via een chatbox op hun website, deze werkte ook niet.De dag erna probeerde ik nogmaals, met meer success, wanneer ik eindelijk voorbij de chatbot geraakte werd ik in contact gezet met iemand.Bij deze persoon probeerde ik mijn zaak te maken, maar helaas kon hij niet helpen, hij vertelde me dat ik in mijn initiele email een oude kaartnummer had doorgegeven en negeerde al de rest.Ook het feit dat ik destijds vroeg de data na te kijken en dat de basic fit medewerker toen bevestigde dat alles klopte.Na deze bevestiging vind ik het niet meer dan normaal dat basic fit medeverantwoordelijk is en dat de miscommunicatie langs beide kanten ligt.Daarom vroeg ik voor dit eenmalig door de vingers te zien, zeker gegeven dat ik 0 aanwezigheden bij basic fit heb sinds mijn opzeg en dat er langs hun kant geen dienst verleent is.De medewerker oefent gewoon zoals elke eersterangs klantendienst blokkerend gedrag uit en verwijst steeds naar die initiele mail, zonder al de rest in acht te nemen.Dreigementen met het incassobureau komen ook aan bod, heel onwenselijk weer.Zonder degelijke groet, beeindigt deze medewerker vroegtijdig de chat.Met het volgende in het achterhoofd:- Erkenning beeindiging contract, ook bij navragen van de data te controleren- Geen gebruik van de faciliteiten sinds de opzeg van mijn abonnement -> kan bevestigd worden door basic fitVraag ik aan basic fit mede verantwoordelijkheid op te eisen, en deze factuur ongedaan te maken

Berichten (1)

Basic-Fit

Naar: K. D.

29/07/2022

Beste meneer/mevrouw,Bedankt dat je contact opneemt met onze klantenservice.Wij hebben nogmaals een klacht ontvangen omtrent de schulden van de heer Kevin Deckx. Uit onze administratie blijkt dat de schulden zijn weggewerkt. Zijn lidmaatschap is intussen ook beëindigd.Ik neem aan dat alles verder in orde is.Laat het me gerust weten als je nog andere vragen hebt of raadpleeg onze FAQ.Met sportieve groet,RochelleCustomer SupportBasic-FitWist je dat je voor veelgestelde vragen ook terecht kunt op onze website? Daarnaast kun je ook inloggen op "My Basic-Fit" om wijzigingen aan te brengen én ledenvoordeel te behalen bij onder andere NXT Level Sports Nutrition!ref:_00D24fJbb._5005ISZdsS:refT2410.1


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform