Opzegging lidmaatschap - geen gedeeltelijke terugstorting lidgeld na verkoop wagen.
Aard van probleem:
AndereKlacht
A. C.
Naar: VAB
In januari heb ik meegedeeld dat mijn wagen verkocht werd naar aanleiding van het verkrijgen van een bedrijfswagen en daarbij mijn lidmaatschap opgezegd daar ik geen gebruik meer kan maken van hun dienst.Hierbij vroeg het resterende bedrag van mijn lidgeld – twv 6 maanden: 88,5 Euro – terug te storten.VAB weigert echter een (gedeeltelijke) terugstorting.Ik heb reeds verschillende mails met VAB gehad waarin zij steeds blijven weigeren eender welk bedrag terug te betalen.
Berichten (8)
VAB
Naar: A. C.
Referentie: 2018-173 Beste heer, mevrouw,Bedankt voor uw mail. Wij onderzoekenuw vraag/ opmerking bij de juiste afdeling(en) en brengen u zo snel mogelijk op dehoogte. Heeft uondertussen nog vragen?Bel dan gerust naar 03 253 61 40 of stuur eenmail naar klachtenbehandeling@vab.be Met vriendelijke groeten,Helga Meeus VAB - Customer Experience ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hieronder je mail van 19-02-2018.
VAB
Naar: A. C.
Geachteheer, mevrouw Ik verwijs naar uw mail m.b.t. deopzegging van het lidmaatschap van de heer Loos.Het VAB-lidmaatschap met pechverhelping is geen verzekering enis een engagement ondeelbaar voor 1 jaar. De resterende geldigheid kan wel worden overgezet op eenandere naam, adres en/of nummerplaat. De heer Loos mag ons deze gegevens permail bezorgen. Indien de resterende geldigheid niet kan worden overgezet,kunnen we de klant uitzonderlijk een geschenkbon aanbieden. Op dezegeschenkbon, die 1 jaar geldig is, worden de resterende maanden van zijnlidmaatschap genoteerd.De geschenkbon kan eveneens doorgegeven wordenaan familie of vrienden. Als de heer Loos hiermee akkoord gaat, dient hijdit schriftelijk te bevestigen. Ik hoop u met dezeinformatie van dienst te zijn. Heeft unog vragen? Bel dan gerust naar03 253 61 40ofstuur een mail naarklachtenbehandeling@vab.be. Met vriendelijke groeten Helga Meeus VAB - Customer Experience ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hieronder je mail van 21-02-2018. Met vriendelijkegroeten, Helga Meeus MedewerkerVAB-Klantbeleving e klachtenbehandeling@vab.be t 03/253.61.40 f 03/253.61.42
A. C.
Naar: VAB
Geachte VAB,zoals ik reeds vermeldde, heb ik bij VAB betaald voor een DIENST van 1 jaar.Een dienst waarvan ik - met de beste wil van de wereld - geen gebruik meer van KAN maken.VAB is geen sportclub of jeugdclub waar men zich bij aansluit voor de fun en kan kiezen om al dan niet te komen.VAB is een PECHDIENST.Bijgevolg is het niet meer dan normaal en CORRECT dat, wanneer men geen gebruik meer KAN maken van deze DIENST, het resterende bedrag terug gestort word.Het feit dat VAB stelselmatig weigert om terug te betalen, wijst op een onderliggende reden:zich verrijken zonder verantwoording af te leggen!De "opties" die VAB voorstelt, zijn geen opties.Ik heb nooit interesse in het maandelijkse VAB-magazine gehad daar deze niet relevant was voor mij.De bedrijfswagen heeft zijn eigen contract en daar ik alleenstaande ben is er niemand aan wie ik de resterende geldigheid kan overdragen of die hier interesse heeft.Iedereen die ik ken, heeft reeds pechverhelping.Trouwens,als ik iemand een cadeaubon wil geven, zal ik wel naar een Shopping Center gaan!Ik ben zwaar teleurgesteld in de "service" en vooral de afhandeling van VAB!
VAB
Naar: A. C.
Geachte heer Loos, We vinden het jammer te vernemen datu teleurgesteld bent in onze service. U heeft zichaangesloten bij een mobiliteitsorganisatie.Wij behartigen alsorganisatie de belangen van de automobilist waarbij wij pechbijstandaanbieden. Als lid sluit men zich telkens aan voor één periode van 1 jaar endat kan niet onderbroken worden of vroegtijdig stop gezet worden.We noteren de stopzetting van het lidmaatschap op de vervaldag30/06/2018. We houden eraan u te bedanken voor de samenwerking enblijven beschikbaar voor bijkomende vragen.Met vriendelijke groeten Helga Meeus VAB -Customer Experience------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hieronder je mail van 24-02-2018. Serge Loos heeftgeantwoord op uw e-mail. Beheerd via Over ons Opzegging lidmaatschap - geen gedeeltelijketerugstorting lidgeld na verkoop wagen. VAB Datum 24/02/2018 09:17:43 Van Serge Loos Aan VAB Bericht Geachte VAB, zoals ikreeds vermeldde, heb ik bij VAB betaald voor een DIENST van 1 jaar. Eendienst waarvan ik - met de beste wil van de wereld - geen gebruik meer vanKAN maken. VAB is geen sportclub of jeugdclub waar men zich bij aansluitvoor de fun en kan kiezen om al dan niet te komen. VAB is een PECHDIENST.Bijgevolg is het niet meer dan normaal en CORRECT dat, wanneer men geengebruik meer KAN maken van deze DIENST, het resterende bedrag terug gestortword. Het feit dat VAB stelselmatig weigert om terug te betalen, wijst opeen onderliggende reden: zich verrijken zonder verantwoording af te leggen!De opties die VAB voorstelt, zijn geen opties. Ik heb nooit interesse inhet maandelijkse VAB-magazine gehad daar deze niet relevant was voor mij. Debedrijfswagen heeft zijn eigen contract en daar ik alleenstaande ben is erniemand aan wie ik de resterende geldigheid kan overdragen of die hierinteresse heeft. Iedereen die ik ken, heeft reeds pechverhelping. Trouwens,als ik iemand een cadeaubon wil geven, zal ik wel naar een Shopping Centergaan! Ik ben zwaar teleurgesteld in de service en vooral de afhandelingvan VAB! Bewijsstukken Geendocumenten bijgevoegd Naam van de klant Serge Loos Referentie klant VAB 64758327 Adresklant De Hulsten 93 2980,ZOERSEL Beschrijving van de klacht In januari heb ikmeegedeeld dat mijn wagen verkocht werd naar aanleiding van het verkrijgenvan een bedrijfswagen en daarbij mijn lidmaatschap opgezegd daar ik geengebruik meer kan maken van hun dienst. Hierbij vroeg het resterende bedragvan mijn lidgeld - twv 6 maanden: 88,5 Euro - terug te storten. VAB weigertechter een (gedeeltelijke) terugstorting. Ik heb reeds verschillende mailsmet VAB gehad waarin zij steeds blijven weigeren eender welk bedrag terug tebetalen. Gewenste oplossing Ik verwacht eengedeeltelijke terugstorting van mijn lidgeld voor de resterende 6 maanden -ter waarde van 88,5 Euro - daar ik geen gebruik meer kan maken van hundiensten. VAB is geen liefdadigheidsinstantie waar ik geld heb aan gedoneerden daar niets voor in de plaats vraag/verwacht. Ik heb betaald voor eenDIENST, een dienst waar ik geen gebruik meer van kan maken daar mijn wagenverkocht is. Betwistbedrag Eur 88,50 Aankoopkanaal Online Bewijsstukken Geen documenten bijgevoegd Opmerkingen: Deze klacht is niet gemodereerd door Test-Aankoop ener zijn geen advocaten betrokken bij deze klacht. Deze klacht is publiek Klachten kunnen door de abonnee op elk momentpubliek of privé gemaakt worden. Indien de klacht gemarkeerd is als privé,kan niemand de informatie bekijken op onze website. Bekijk de klacht. Bekijk alle publieke klachten op ons Klachtenbord. Gelieve op de normale manier te antwoorden op deze e-mail. Gelieveonderstaande ticket-code ongewijzigd te laten. CPTBE00356952-89Vriendelijke groeten, Test-Aankoop
A. C.
Naar: VAB
Geachte VAB,mijn klacht is nu officieel gepubliceerd.Het is niet meer dan normaal dat - wanneer men geen gebruik meer KAN maken van een (uw) dienst - men het bedrag terugkrijgt voor de resterende looptijd.Zeker wanneer men dit op tijd meldt en bereidt is het verkoopsbewijs voor te leggen.Ik betreur uw halstarrigheid alsook uw gebrek aan klantenservice.Blijkbaar telt er maar 1 ding:geld incasseren.Ik hoop dat veel mensen dit lezen en hun conclusies trekken vooraleer ze in zee gaan met VAB.
VAB
Naar: A. C.
DATA NOT AVAILABLE
A. C.
Naar: VAB
Beste,zoals reeds vermeld heeft VAB volhard in zijn anti-service beleid door vast te houden aan niet-betaling of tegemoetkoming.De "oplossing" zoals voorgesteld door VAB was helemaal geen oplossing daar ik niet in de mogelijkheid verkeerde om mijn lidmaatschap uit te zitten of door te "verkopen" aan een ander persoon.VAB laat hiermee duidelijk blijken dat het enkel in geld is geïnteresseerd en niet in oplossingen zoeken.Ik beschouw deze klacht als afgesloten en trek mijn conclusies omtrent lidmaatschap VAB...
VAB
Naar: A. C.
Beste Bij het afsluiten van een contract gaat de klant akkoordmet de algemene voorwaarden waarin duidelijk wordt vermeld dat de duurtijd 1jaar is. Er werden verschillende opties aangeboden zoals het contractoverzetten op de nieuwe nummerplaat of op een ander persoon. Het contractpechbijstand is geen verzekering en kan dus ook niet worden stopgezet bijverdwijnen van het risico. Hopende u hier voldoende mee tehebben gea¯nformeerd groeten wij u. Ik wens je een fijne dag. Met vriendelijke groeten Machteld Vereecken VAB - Klantenservice------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hieronder je mail van 29-10-2018. Serge Loos heeftgeantwoord op uw e-mail. Beheerd via Over ons Opzegging lidmaatschap - geen gedeeltelijketerugstorting lidgeld na verkoop wagen. VAB Datum 29/10/2018 07:43:13 Van Serge Loos Aan VAB Bericht Beste, zoals reeds vermeldheeft VAB volhard in zijn anti-service beleid door vast te houden aanniet-betaling of tegemoetkoming. De oplossing zoals voorgesteld door VABwas helemaal geen oplossing daar ik niet in de mogelijkheid verkeerde ommijn lidmaatschap uit te zitten of door te verkopen aan een ander persoon.VAB laat hiermee duidelijk blijken dat het enkel in geld is gea¯nteresseerd enniet in oplossingen zoeken. Ik beschouw deze klacht als afgesloten en trekmijn conclusies omtrent lidmaatschap VAB... Bewijsstukken Geendocumenten bijgevoegd Naam van de klant Serge Loos Referentie klant VAB 64758327 Adresklant De Hulsten 93 2980,ZOERSEL Beschrijving van de klacht In januari heb ikmeegedeeld dat mijn wagen verkocht werd naar aanleiding van het verkrijgenvan een bedrijfswagen en daarbij mijn lidmaatschap opgezegd daar ik geengebruik meer kan maken van hun dienst. Hierbij vroeg het resterende bedragvan mijn lidgeld - twv 6 maanden: 88,5 Euro - terug te storten. VAB weigertechter een (gedeeltelijke) terugstorting. Ik heb reeds verschillende mailsmet VAB gehad waarin zij steeds blijven weigeren eender welk bedrag terug tebetalen. Gewenste oplossing Ik verwacht eengedeeltelijke terugstorting van mijn lidgeld voor de resterende 6 maanden -ter waarde van 88,5 Euro - daar ik geen gebruik meer kan maken van hundiensten. VAB is geen liefdadigheidsinstantie waar ik geld heb aan gedoneerden daar niets voor in de plaats vraag/verwacht. Ik heb betaald voor eenDIENST, een dienst waar ik geen gebruik meer van kan maken daar mijn wagenverkocht is. Betwistbedrag Eur 88,50 Aankoopkanaal Online Bewijsstukken Geen documenten bijgevoegd Opmerkingen: Deze klacht is niet gemodereerd door Test-Aankoop ener zijn geen advocaten betrokken bij deze klacht. Deze klacht is publiek Klachten kunnen door de abonnee op elk momentpubliek of privé gemaakt worden. Indien de klacht gemarkeerd is als privé,kan niemand de informatie bekijken op onze website. Bekijk de klacht. Bekijk alle publieke klachten op ons Klachtenbord. Gelieve op de normale manier te antwoorden op deze e-mail. Gelieveonderstaande ticket-code ongewijzigd te laten. CPTBE00356952-89Vriendelijke groeten, Test-Aankoop
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten