Terug

opzegging fitness abonnement wegens ernstige ziekte

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: ON LINE FITNESS

17/03/2018

Beste, de zoon hier heeft een medisch zware ziekte( zware epilepsie,waarvoor hij al 2 maal geopereerd is aan zijn hersenen in UZ Leuven door prof.Van Paesen),doch door de vele medicatie dat hij moet nemen ( 5600mg) was hij verdikt en wou proberen zou door te fitnessen iets aan t overgewicht te doen.Na enkele maanden te gaan werden de aanvallen weer constanter ( tot 10 x per dag ) en zijn we terug moeten beginnen met de onderzoeken.De oorzaak van de velle aanvallen zou te maken hebben met de intense inspanning die hij deed op de fitness en er werd ons gezegd dat de zoon direct moet stoppen met fitness vermits dit niet goed is voor zijn gezondheid.Wij hebben dan ook direct met het medisch attest aangetekend verstuurd, doch er wordt geen rekening meegehouden en hebben nu een mail gekregen van hun met deze vermelding : Wij hebben uw schrijven/attest goed ontvangen.Hoewel het ons onwaarschijnlijk lijkt dat een dokter nu al kan uitmaken of u al dan niet nooit meer zal kunnen sporten.Dit vinden wij zeer grof van hun,want ze weten niet wat wij doorstaan hebben en hoe erg de ziekte is van de zoon.De zoon heeft destijds wel een contract moeten tekenen van 24 maand,maar vind wel door ziekte dat dit zou moeten kunnen verbroken worden.Hij heeft een voorstel gehad om de resterende schuld direct af te betalen binnen de 14 dagen,maar wij vinden dat dit echt niet kan..- Ofwel blijft u gewoon verder betalen, en kan u de periode dat u medisch ongeschiktwas en betaald heeft, later opnemen.- Ofwel kan een kennis uw formule overnemen- Ofwel indien u toch definitief wenst te stoppen met sporten zullen we deopgenomen periode (16 maand(en) herrekenen naar het tarief voor deze opgenomenperiode voor fitness (59,95) en 2 contractuele opzeg vragen, dit alsverbrekingsvergoeding.Volgens de overeenkomst zou er een nog te betalen som blijven van €1483,75Concreet betekent dit dat het volgende nog dient betaald te worden:- Opgenomen periode fitness herrekend = €160- Opgenomen periode drank herrekend = €0- Opgenomen periode belly attack herrekend = €0- Periode van 2 maand opzeg= €118,7 - Onbetaalde periode = €890,25Kan u daarom in dit geval de som van €1168,95 binnen de 14 dagen overmaken op rekening BE73 7370 3619 2460 met vermelding van de mededeling“verbrekingsvergoeding lid 7708”?

Berichten (1)

ON LINE FITNESS

Naar: C. C.

22/03/2018

Geachte,Wij ontvingen voor onderstaande klacht een aanvraag totstopzetting om medische reden. Wij verwijzen hiervoor naar onze communicatievan 13-3-18, zie in bijlage.Gelet op het medisch attest hebben wij voor het betrokken lideen voorstel gedaan tot verbrekingsvergoeding om medische reden.Deze verbreking houdt rekening voor de periode vanaf ontvangstvan het medisch attest nl vanaf 21-2-18. Het medisch attest wordt niet in vraaggesteld of niet geweigerd. M.a.w. hebben wij het medisch attest aanvaard enhebben wij een voorstel tot compromis geformuleerd.Echter blijft het bedrag hoog omdat het grootste aandeel van devergoeding bestaat uit onbetaalde periode daterend uit perioden afkomstig vanvoor het medische attest.Gelet op het hoge bedrag, zijn wij bereid om het betrokken lidhiervoor een afbetalingsplan toe te staan. Indien het lid hiervan gebruik wenstte maken, kan hij hiervoor een aanvraag doen via het mailadres boekhouding@onlinefitness.beMocht u nog bijkomende vragen hebben, aarzel niet om ons tecontacteren.Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest.Alvast bedankt.Met sportieve en gezonde groeten,Dienst boekhouding On Line Fitness**Deze mail werd verstuurd vanuit de boekhouding van On LineFitness onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkenning. Voorwat betreft communicatie m.betr.t. betalingen, geldt de situatie tot opdag van deze mail. Met eventuele terugvorderingen kan dus geen rekeninggehouden worden.** indien het aantal betalende maanden minimumgelijk is aan de overeengekomen duurMedewerkers en begeleiders in de club worden niet op de hoogtegesteld van deze communicatie, zodat u niet gestoord wordt tijdens uwontspanning. ***deze leuke voorwaarden bevinden zich in de club. U kan hierterecht voor meer informatie of via reactie op deze mail.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform