Colruyt maakte recent promotie voor de Xtra Kaart, die ondertussen ook gebruikt kan worden als tankkaart bij de DATS-stations.Het verschil is echter dat de DATS-kaart de aankoop van brandstof onder kredietvorm toeliet, m.a.w. een ganse maand tanken en de maand nadien betalen via 1 factuur, zoals een kredietkaart als het ware (via domiciliëring). Met de nieuwe Xtra-kaart valt dat voordeel weg en wordt elke tankbeurt binnen de 2 werkdagen van de rekening gehaald. Men probeerde de klanten naar de nieuwe kaart te lokken zonder echt duidelijke communicatie. Wie de kleine lettertjes niet las was gezien, want er was geen weg terug. Je koos immers vrijwillig voor de nieuwe kaart. Ik had dit wel doorzien en heb de nieuwe kaart niet geactiveerd, waardoor ik de DATS-kaart kon blijven gebruiken aan de geldende voorwaarden (uitgestelde betaling). Nu kreeg ik vandaag echter een droge mail van DATS 24 dat men de kaart opzegt en de dienst beëindigt per 31 maart: Beste klant,Bedankt voor het jarenlange vertrouwen in DATS 24. Wij informeren u dat vanaf 31 maart 2018 uw DATS 24-tankkaart(en) wordt (worden) stopgezet en al uw lopende contracten met DATS 24 worden beëindigd. U kan vanaf dat moment de Xtra-kaart gebruiken om te tanken en u geniet hiermee nieuwe voordelen. Ik ben hiermee niet akkoord en vind deze eenzijdige opzegging contractbreuk. Ik heb mij altijd stipt aan de overeenkomst gehouden, ik wens dan ook deze dienst verder te gebruiken.Wat zijn mijn rechten?