Terug

Opzegging abonnement

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. P.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

02/03/2024

Beste,Betreft hierbij het abonnement op naam van mijn zoon .Reeds een 4 tal jaar had hij een studenten abonnement op de krant aan de prijs van 18.95 € per maand. Dergelijk abonnement loopt van jaar tot jaar. Daar dit abonnement ging eindigen op 11/01/24 trachtte ik in december 2023 meerdere malen contact op te nemen met de klantendienst. Telke malen doe je minuten lange pogingen om op de klantendienst binnen te raken , dit zonder antwoord. Begin januari kon ik na opnieuw tientallen minuten in wacht te hangen iemand spreken . Vroeg naar een verlenging van het studenten abonnement.Kreeg hierbij als antwoord dat dit mogelijk was , maar helaas diende hij voor de maand januari de volle pot van 41.95€ te betalen, dit omdat de vraag naar verlenging niet 14 dagen op voorhand werd gedaan. Voelde mij als trouwe klant een beetje in het zak gezet en vroeg naar een stopzetting van het abonnement. Hiervan kreeg ik op 11/01/24 een bevestigingsmail. Bedrag van 41.95€ diende te worden betaald en de opzegging zou ingaan op 11/02/24. Bedrag heb ik betaald op 06/02/24 . Vanaf 11/02/24 krijgen we gedurende 4 dagen geen kranten. Na deze vier dagen stilstand vallen er plots weer elke dag kranten in de bus, waarbij ik opnieuw contact probeer op te nemen met de klantendienst. Na meerdere pogingen geef ik het op. Op 01/03 krijg ik plots een mail van een openstaand saldo van 37.37€. Neem contact op met de klantendienst en krijg daar als antwoord dat de betaling van de 41.95 € die ik op 06/02 betaalde volgens hen veertien dagen voor de einddatum zou dienen te hebben toekomen op rekening van dpg. Anders wordt telke malen het abonnement stilzwijgend verlengd aan de volle pot van 41.95 €. Bijgevolg werd de opzeggingsbevestiging van 11/01 teniet gedaan en zou ik een nieuwe opzegging moeten doen. Een beetje onder lichte dwang werd mij gezegd dat ik de 37.37 € zo snel mogelijk diende te betalen, daar dit anders bij hen opnieuw weer niet op tijd zou binnen komen en mijn abonnement weer stilzwijgend zou worden verlengd.Vind dit eigenlijk een beetje dubieuze praktijken , waardoor ik als trouwe klant zeer zwaar ben teleurgesteld.

Berichten (1)

HLN - Het Laatste Nieuws

Naar: C. P.

08/03/2024

Beste,Betreft abonnement: A1001948953Na onderzoek blijkt inderdaad dat er in ons systeem iets is misgelopen bijde stopzetting uit februari.Deze kwam niet succesvol door, ondanks dat de abonnee hier rond eenbevestiging kreeg.Onze Advisors volgde nadien gewoon de gekende werkwijze, maar hierdoorontstond er terecht verwarring bij de abonnee.Ik heb dit dossier doorgestuurd naar onze collega's van de financieleafdeling, en zij zullen dit verder bekijken.De laatste 2 facturen zouden gecrediteerd en (indien nodig) terugbetaaldworden aan de abonnee.We hopen u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Alvast bedankt,Kevin RyndersHe/Him/HisSenior Advisor Customer Care: DPG Media] Medialaan 11800 Vilvoordekevin.rynders@persgroep.netdpgmedia.beOp ma 4 mrt 2024 om 11:33 schreef Customer Center Unknown ---------- Forwarded message ---------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform