Goedemiddag,Op 19/11 ging ik online een contract aan met Proximus voor tv, internet en 2 gsm abonnementen. Hierbij had je recht op een toestel voor €99. Wij kozen de laptop. De voorwaarde van aankoop aan €99 is dat je een contract voor twee jaar aangaat.Ik zou op 30/11 geïnstalleerd worden maar kreeg op 25/11 telefoon van een technieker die zei dat hij in de buurt was en al wou komen installeren. Prima voor ons. Voor de installatie meet de technieker een snelheid van 212 mbps (Telenet), na installatie van Proximus mat hij 27 mbps. De technieker vertelt dat de aansluiting slecht is, onze buurt gekend is voor de slechte verbinding en de kabel (van Proximus) te zwak is voor signaal. Dit betekende dat hij één decoder kon aansluiten maar geen tweede omdat je ongeveer 30 mbps per decoder nodig hebt.Gezien hij niet volledig kon installeren (decoder) vroegen we hem alles terug af te koppelen maar dit mag hij niet. Eens aangesloten, mag de technieker zelf niet afkoppelen. Hiervoor moesten we naar Proximus bellen om op te zeggen.Zo gezegd zo gedaan, enorm veel telefoontjes met verschillende diensten en enorm veel verschillende informatie leverden ons niets op. We moesten telkens wachten op een telefoontje van een andere dienst. Omdat Proximus niet kan leveren (ze garanderen een minimum van 50 mpbs in onze regio, in hun policy staat zelfs 64 mbps) én we nog binnen de 14 dagen zaten, beroepen we op ons herroepingsrecht. Gezien het herroepingsrecht, moeten we de restwaarde van het toestel niet betalen en mogen we dat in de winkel gaan terugbrengen.We gaan naar de winkel die ons vertelt dat ze geen materiaal mogen aannemen en ze geen openstaande case zien. De verkoper opent opnieuw een case (nog steeds binnen de 14 dagen herroepingsrecht) zodat we zéker in orde zijn. Nog niets doen, jullie worden binnen de 14 dagen gecontacteerd en dan leggen ze jullie uit wat jullie precies moeten doen met de toestellen en hoe de opzeg zal verlopen.Meerdere keren aan de telefoon vertelde de medewerkers en ook de heer in shop ons dat we geen contract moeten aangaan bij een concurrent omdat we dan contractbreuk plegen en alsnog de restwaarde van het toestel moeten betalen.Dat doen we dus niet en we wachten braaf op een telefoontje.Op maandag 6/12 krijg ik een e-mail van Proximus met als titel 'Bevestiging van je wijziging'. ik open de e-mail en lees de bijlage: al mijn producten zijn opgezegd en mijn twee gsm-abonnementen hebben een nieuw abonnement. Opnieuw bel ik naar Proximus en krijg een vriendelijke dame aan de lijn (Yousra) die mijn probleem en mijn frustratie begrijpt. Ze doet er alles aan om ervoor te zorgen dat we niet worden afgesloten maar botst tegen muren op. Na 50 minuten, kan ze me toch bevestigen dat het haar is gelukt: de aanvraag om niet af te sluiten maar de verbinding te laten. Ik leg haar uit dat ik thuiswerk, mijn baby van 1 jaar in quarantaine zit en bovendien iedereen me vertelde nog geen nieuw contract aan te gaan. Ik heb dus geen andere keuze dan thuis nog verbinding te houden tot ik bevestiging krijg dat ik een nieuw contract aanmag.Die avond (6/12) om 21h valt ons internet en tv weg, we zijn toch afgesloten.Ik bel opnieuw binnen bij een vriendelijke dame (Yousra), die me vertelt dat zij op de technische dienst jammer genoeg niets voor me kan doen. Ze bevestigt wel dat ze ziet dat ik ben afgesloten maar dat ze ook de aanvraag ziet om de aansluiting te houden, dit zal waarschijnlijk morgenochtend in orde zijn. Ondertussen activeert ze onbeperkte data op mijn gsm zodat ik wel kan thuiswerken door van mijn gsm een hotspot te maken.Vandaag, 7/12 om 8h 's morgens krijg ik telefoon van Proximus (technische dienst). De vriendelijke heer vertelt me dat hij jammer genoeg niets voor me kan doen en contacteert de commerciële dienst. Hij komt terug naar me en zegt: inderdaad mevrouw, u bent volledig afgesloten zoals u heeft gevraagd en u moet de restwaarde van het toestel betalen. Ik antwoord: neen, ik moet geen restwaarde betalen en ik ging niet afgesloten worden. Kan je me aub met de commerciële dienst doorverbinden zodat ik ze zelf spreek?Hij vertelt me dat hij zal proberen en het graag wil maar dat ze hem afwimpelen. Hij probeert nog eens in de hoop iemand anders aan de lijn te krijgen (zo vertelt hij).Ik krijg iemand anders aan de lijn die zich voorstelt en dan verbreekt de verbinding. Niemand die me terugbelt, ik geraak niet binnen bij Proximus en ik ben nog steeds afgesloten.Ik ben het meer dan zat, dit is de slechtste dienstverlener die ik ooit ben tegengekomen. Ik kan niet anders meer dan uw hulp in te schakelen.1. Geen restwaarde toestel te betalen gezien binnen 14 dagen herroepingsrecht en toestel bovendien niet gebruikt (laptop)2. Opzeg zonder verwittiging --> rechtstreekse impact op mijn werk3. Verkeerde informatie tijdens gesprekken4. Gsm abonnementen geactiveerd zonder consult. Ik weet niet welk tariefplan ik heb, ik wat er in mijn pakket zit. Ik weiger deze rekening te betalen, ik heb hier niet voor gekozen noch ben ik hierover geconsulteerd geweest.5. Nog geen contract bij nieuwe leverancier --> hoeveel dagen ga ik zonder verbinding zitten voordat ik een afspraak krijg?Bedankt voor jullie tussenkomst.Soraya HoedemakersMomenten van contact:0800/2280025/11 18h36 19min26/11 17h11 11min30/11 9h14 14min30/11 16h39 6min6/12 16h09 54min6/12 21h11 21mininkomend van 02/23540002/12 9h42 14min7/12 8h01 14mininkomend anoniem30/11 10h59 7min