We hebben ons eind december ingeschreven voor een gratis proefperiode (een maand) van Streamz via Telenet. Er stond aangegeven dat dit abonnement gemakkelijk kon opgezegd worden via Whatsapp. Op 23 januari hebben we een duidelijk Whatsapp bericht gestuurd naar Telenet dat we het abonnement niet wilden verlengen. Via Whatsapp vroeg Telenet ons extra info (klantennr. en identiteit), die hebben we allemaal doorgegeven. We gingen er dus van uit dat dit in orde was en abonnement niet werd verlengd.
Onlangs zien we dat we ondertussen reeds 7 maanden betalen voor een streamz abonnement. Na contact met Telenet via de chatbox laten ze weten dat er een systeemfout is opgetreden en dat ze dus onze aanvraag voor stopzetting van het abonnement niet is doorgegaan. Ze willen ons echter slechts 3 van de 7 maanden crediteren. Telenet liet weten dat we nl. zelf extra actie hadden moeten ondernemen omdat ze geen bevestiging hadden gestuurd voor stopzetting van het abonnement.
Dit is niet correct, ze hadden duidelijk aangegeven dat opzegging GEMAKKELIJK kon via Whatsapp bericht en geven zelf toe dat ze een fout hebben gemaakt. Toch zouden wij moeten betalen voor een dienst die we in die periode (februari tot juli) niet hebben gebruikt, we gingen er nl van uit dat opzegging correct was gebeurd.