Terug

Opzeg contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Contract

Klacht

L. B.

Naar: veolia

17/10/2025

Beste, Wij sloten met ons bedrijf 9 jaar geleden een contract af voor afvalophaling op ons kantoor met Suez. Zij werden overgenomen door Veolia en blijkbaar werken zij met stilzwijgende verlenging van een erg lange termijn waardoor ons contract nog tot in 2028 loopt. Wij verhuizen binnenkort waardoor we geen afvalophaling meer nodig hebben omdat dit op de nieuwe locatie door de verhuurder gebeurt. Ofwel moeten we het contract uitdoen tot over 3 jaar ofwel moeten we een verbrekingsvergoeding van minimaal 1500 euro betalen die overeenkomt met ongeveer anderhalf jaar aangezien wij momenteel €86,48 per maand betalen. We denken dat dit buiten proportie is en dat deze verlenging onder de radar met een dergelijk lange termijn niet in verhouding is. Wat zijn onze mogelijkheden? Vriendelijke groeten Leen

Berichten (2)

veolia

Naar: L. B.

20/10/2025

Beste klant, Bedankt voor onderstaande, indien u ons bewijs kan bezorgen dat u gaat verhuizen en het pand verlaat kan dit vervroegd stopgezet worden. Indien u nog vragen heeft mag u ons contacteren. Prettige dag! Cordialement Met vriendelijke groet, VEOLIA Customer Care - Chiara 02/209.70.00 www.veolia.be Van: klachten@test-aankoop.be Datum: vrijdag 17 oktober 2025 om 10:45:20 Naar: info.be@veolia.com Onderwerp: Opzeg contract Opzeg contract ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

veolia

Naar: L. B.

28/10/2025

Beste Leen We vinden het jammer dat uw een klacht over uw opzeg bij Veolia via testaankoop stuurt en niet aan Veolia vraagt om de situatie van de opzeg te verklaren. Er is op 17.10.2025 een mail gestuurd dat de overeenkomst VERVROEGDonmiddellijk kan beëindigdworden indien u ons een bewijs van stopzetting bedrijfsactiviteit op locatie Groenstraatz/n (over 79) 3001 Heverlee, kan bezorgen. Dit bewijs kan een attest zijn opgemaakt door boekhoudkantoor/fiscaal kantoor dat activiteiten op locatie werden stopgezet, of een bewijs van einde huurovereenkomst van deze locatie, kopie verkoopsaktebij verkoop pand locatie, ... Tot op heden hebben we geen bewijs ontvangen. Zie mail dd 17.10. hieronder: Van:be.ves.info.all@veolia.com be.ves.info.all@veolia.com Datum:vrijdag 17 oktober 2025 om 16:35:48 Naar:leen@zenjoy.be Onderwerp:Veolia7001525345 -ZENJOYBVBA- opzeg per mail Beste Leen, We hebben uw mail goed ontvangen. Bij stopzetting van de activiteiten op de huidige locatie kan de overeenkomst vervroegdbeëindigdworden als u ons een bewijs van stopzetting kan bezorgen ( per mail). Dit moet wel een document van eenofficiëleinstantie zijn met de verklaring van stopzetting en waarom deafvalcontainersop de nieuwe locatie niet overgenomen kunnen worden. Bij een andere reden vanbeëindigenvan uw overeenkomst, hebben we inderdaad een aangetekendeopzegbriefnodig dieu mag versturen naar eenVeoliasite: VeoliaBeerse Lilsedijk53 2340Beerse of de hoofdzetel vanVeolia Veolia Poincarélaan78/79 1060 Brussel De aangetekende opzeg wordt zo snel mogelijk bevestigd met de einddatum van uw opzegtermijn. Indien nog vragen, aarzel niet om ons te contacteren. Cordialement VEOLIACustomerCare -ElsEyckmans In afwachting van uw reactie, verblijven wij. Met vriendelijke groet, VEOLIA Customer Care - Els 02/209.70.00 www.veolia.be Van: klachten@test-aankoop.be Datum: vrijdag 17 oktober 2025 om 10:45:20 Naar: info.be@veolia.com Onderwerp: Opzeg contract Opzeg contract ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform