Beste, op 10 mei nam ik telefonisch contact met jullie op en stuurde ik jullie een mail met de vraag om een bestek op te maken voor een serre die wij bij jullie aankochten op 28 maart. Op 4 mei werd deze door felle wind ernstig beschadigd (de aluminium frames scheurden door en de ramen en de schuifdeur werden volledig uit de serre gerukt), ondanks dat de serre in de grond werd verankerd met beton. De serre kent ernstige schade, is niet meer te herstellen en de verzekering vroeg ons door jullie een bestek te laten opmaken. In mijn mail beschreef ik gedetailleerd de situatie en stuurde ik alvast een hele reeks foto's van de beschadigingen door. Op 12 mei kreeg ik de reactie op deze mail dat jullie enkel een bestek opmaken in de winkel en dat ik ook foto's moest meenemen om alles te staven. Op 21 mei kwam ik in de voormiddag naar jullie winkel in Lommel en werd er een bestelbon voor een bestek opgemaakt. Op deze bestelbon werd genoteerd dat ik op 10 mei een mail stuurde met info en foto's en dat ik op 12 mei reactie kreeg. Daarnaast werd hierop ook het nummer van de serre genoteerd en het referentienummer van de mail die ik stuurde. Verder werd er niets op de bestelbon genoteerd, maar betaalde ik wel netjes de bestekkosten van 25 euro. Dezelfde avond mailde ik jullie opnieuw omdat ik niets mee kreeg om af te geven aan de verzekering, maar ik wel bestekkosten betaald had. De medewerkster die de bestelbon opmaakte, gaf mij trouwens de raad om jullie dit te mailen zodat het bestek zeker zou opgemaakt worden. Op 27 mei ontving ik hierop reactie van jullie dat jullie de bestelbon zouden opvragen in de winkel in Lommel, want deze hadden jullie in het kantoor in Turnhout nog niet ontvangen. Jammer dat dit op een week tijd nog niet had doorgestuurd kunnen worden, maar ik wachtte verder af en vertrouwde erop dat het nu wel snel in orde zou komen. Echter bleef een verdere reactie uit, waardoor ik op 16 juni (inmiddels alweer ruim drie weken later) een nieuwe mail stuurde met de vraag naar een stand van zaken. Op deze laatste mail kreeg ik reactie op 8 juli (opnieuw ruim drie weken later). Tot mijn grote verbazing las ik dat jullie opnieuw contact hadden opgenomen met de winkel in Lommel, maar dat het bestek hier helaas niet werd teruggevonden. In deze mail werd mij aangeraden en ik citeer: Ik raad u aan om met het kasticket (waarop duidelijk te zien is dat u de bestekkosten betaald heeft) opnieuw langs te gaan in het filiaal waar u dat voordien deed. Dan kunnen ze voor u een nieuw bestek opmaken. U begrijpt dat ik mij hier geenszins mee kan verzoenen. Ik nam op 10 mei een eerste maal contact op en op 8 juli (twee maanden verder) verneem ik dat de documenten zoek zijn en dat ik mij opnieuw naar de winkel moet begeven, waar ik ook nog eens moet bewijzen dat ik wel degelijk bestekkosten betaald heb. Uiteraard heb ik dit kassaticket nog en daarnaast heb ik ook een gele kopie gekregen van de bestelbon die werd opgemaakt. Dus ik kan jullie dit zonder enige moeite doormailen en ik zal dit ook met plezier doen, maar ik vind het zinloos dat er mij gevraagd wordt om nog eens naar de winkel te komen terwijl dit al twee maanden aansleept. Wij dienen nu via deze weg een klacht in omdat wij op deze manier hopen wel gehoord te kunnen worden en dat wij eindelijk een bestek kunnen krijgen dat wij kunnen bezorgen aan onze verzekering. Daarnaast vragen wij ons eigenlijk ook af of dit trouwens niet onder garantie valt? De serre werd aangekocht op 28 maart en is op 4 mei zodanig beschadigd dat deze niet meer te herstellen is. Hopend op een spoedige en correcte reactie.