Terug

Oplossing zoeken voor ring van Dubai

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: De Blauwe Vogel

24/09/2020

Beste,Vorig jaar 3 september 2019 zijn we met jullie reisbureau naar Dubai geweest. Op 6/09/2019 werd er door de gids in de bus gemeld dat we op 7/09/2019 een bezoek zouden brengen aan een juwelenwinkel. Dit geschiedde ook zo en er werd ons uitdrukkelijk gezegd dat we deze mensen voor 100% konden vertrouwen, daar De Blauwe Vogel al jaren lang een goede en betrouwbare relatie had met deze juwelenwinkel. Als we een aankoop deden dat was er geen enkel probleem qua garantie moest er iets fout gaan met de juwelen. De Blauwe Vogel zou ervoor zorgen dat alles in orde kwam. Wie waren wij dan om daaraan te twijfelen. Mijn vrouw kocht dus een ring en een kettinkje ter waarde van €7000. De ring had met de vermindering een waarde van €6000.Zij heeft de ring twee keer gedragen en vandaag bij het vastnemen van de ring brak er een stuk  af en van het andere gedeelte misten we een schroefje. Het was namelijk een ring die je op 5 verschillende manieren kon dragen. Ik ben hier naar een erkende juwelier gegaan om te vragen of hij dat kon herstellen. Hij vertelde ons dat het een waardevol exemplaar was maar dat de aanhechting niet stevig genoeg was . Hij durft de ring niet te herstellen omdat er blauwe diamantjes opstaan en hij niet weet of het de echte zijn (zoals beweerd werd bij aankoop) of dat men blauw pigment heeft toegevoegd. Als hij de ring verhit dan kan de kleur (indien de diamanten niet echt zijn) verdwijnen.We hebben vijf jaar garantie op deze ring. Ik heb één van uw medewerksters telefonisch gecontacteerd om te vragen hoe we dat konden oplossen. Ik vond haar uitspraak nogal frappant want ze zei letterlijk : als ik naar het buitenland ga en men bezoekt een winkel, dan zou ik er nooit iets kopen. dat is te gevaarlijk.Een rare uitspraak vermits jullie gidsen ons mee namen voor een twee uur durend bezoek aan de winkel, terwijl men ons verzekerde dat De Blauwe Vogel een uitstekende referentie was.Ik moest maar een mailtje sturen naar de directie, want ze wist niet wat ze ermee moest doen.Wij kunnen toch maar moeilijk naar Dubai gaan om de ring te laten herstellen. Dus vragen we jullie welke oplossing er kan zijn. Ik heb ook een mailtje gestuurde naar Dubai.Hopelijk horen we spoedig positief nieuws.In bijlage stuur ik een paar foto's van de ring,rekening en certificaat.Met vriendelijke groeten,Philippe CabergGsm : 0475/516668


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform