Beste Reeds klacht ingediend bij OpelCustomer Care (hebben veel gebeld en geluisterd maar een echte oplossing komt er niet). Sinds ondertussen bezig met onderhandeling. We kregen wel oplossing van garage aangeboden maar moeten opleggen voor een totaal andere auto (opnieuw schrijven en het is mijn auto dan nog niet). Is ook de bedoeling niet denk ik... Oplossing dient te komen van Opel zelf vinden wij en niet van de garage. Korte schets van het probleem Wij hebben in september 2017 een Opel Mokka X aangekocht (een nieuwe wagen aangekocht voor een waarde van 26.070,00 EUR). Laat ons wel duidelijk zijn dat we tevreden zijn over de garagehouder want zij staan ook voor een groot probleem sinds januari 2019. Wij vertrokken richting Antwerpen (26 januari) maar plots viel de auto in panne. . We werden wel dezelfde dag getakeld en kregen een vervangwagen. Je zou denken/hopen dat men het probleem zou vinden, maar niets in minder waar daar hij ook al geen foutmelding gaf aan de computer en terug startte in de garage (hij valt wel stil tijdens het rijden wat ook wel tot bangelijke situaties kan leiden). Op 11 mei 2019 reden wij de garage uit, terug rijdend viel hij stil. Moeten bellen naar de nodige takeldiensten van Opel. We hebben hem dan zelf nog naar de garage kunnen brengen waar we hem de maandag mochten halen. Je zou stilaan beginnen hopen dat het allemaal in orde is en we waren ook blij dat we terug met onze eigen wagen konden rijden. Niets was dus minder waar. Op woensdag 15 mei bracht ik mijn dochter naar Diksmuide. . Ik viel stil naar onze woonplaats , op een rond punt dan nog wel. Je kan je waarschijnlijk zelf terug inbeelden hoe gevaarlijke en tot welke situaties dit kan leiden. Ik was woest. De garagehouder heeft dan zelf voorgesteld enige tijd met onze auto te rijden (tot halfweg juni denk ik). Maar terug viel hij nooit stil en leek het probleem opgelost. Ik denk dat iedere werknemer van de garage met de wagen gereden heeft. Dinsdag ll (13 augustus) kwam mijn partner van zijn werk te Oudenburg. Jaja, terug viel hij stil. Dan ben je hoorndol aan het worden. Je belt dan naar de garage, We hebben inderdaad onze Opel Assistance (gelukkig maar want anders mag je opdraaien voor de kosten van het takelen). De mekanieker van de garage is om ons gekomen. Ze waren zelf allemaal verwonderd dat het diezelfde Opel Mokka X was. Inderdaad wijzelf waren ook verwonderd. Mijn partner was er niet over te spreken, maar ik denk iedereen in die situatie zou dit niet zijn en zou al meer roepen en van de toren blazen dan wij. Je denkt toch wel een auto met slechts 30.000 kilometers, nog geen 2 jaar oud voor het moment, dat dit een deftige wagen is en zou moeten en mogen zijn. Hij staat meer stil en inde garage gestaan dan wat anders. Hebben wij nu ondertussen niet lang genoeg geduld gehad en op onze nagels zitten bijten? Je kan die auto niet meer vertrouwen of wel volgens jullie? Wat zouden jullie doen? Je kan het natuurlijk altijd tegenkomen maar het was de 3de keer dit jaar. We zijn ook naar de Efteling gegaan (3 kinderen op de achterbank) Wat zouden jullie dan doen? In alle eerlijkheid, ik denk dat jullie nu hetzelfde denken zoals ons. Wat voor auto is dat !? Of wat is het probleem? We moeten ons vanaf heden telkens afvragen of we wel op de bestemming gaan geraken? 1 keer kan altijd, 2 keer ook, de 3de keer hebben we ons ook nog ingehouden, maar 4 keer?? ondertussen zijn ook al tal van onderdelen vervangen op een nieuwe wagen en het probleem blijft .klopt dit neen toch ?We vragen dan ook dat we toch een deftige wagen mogen hebben voor het neergetelde bedrag. Het is dan ook niet echt de bedoeling dat je de auto in die zin niet meer kan vertrouwen en een nieuwe dient aan te kopen? Wat eigenlijk het bovenvermelde is niet door toedoen van ons. Wij gaan telkens net voor dat hij onderhoud moet hebben naar de garage. Als er een melding komt, bellen we direct naar de garage (hij kan dit ook bevestigen). Want zelf denkt hij ook dat we toch wel zindelijk zijn en zorg dragen voor onze wagens. Zelfs na een maand rond te rijden met de vervangwagen, hebben wij deze proper terug af gegeven. Wat bieden jullie als oplossing? Het is niet 1 keer maar 4 keer. Ons geduld is op. Ik denk ook wel bij andere mensen dat je al lang een mail mocht verwachten en dat hij er zelfs al heel anders zou uitgezien hebben. We hopen dat het ook niet nodig is dat we verdere stappen ondernemen want we hebben hier al genoeg moeten voor lopen en springen om een auto van 1,5 jaar te vertrouwen. Hopend op een goeie oplossing van jullie kant uit. Gewenste oplossing vervanging