Terug

Oplichting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

C. D.

Naar: MediaMarkt

25/07/2024

Hallo, Onlangs hebben wij twéé steps binnen gebracht voor herstelling bij mediamarkt brugge. Deze waren beiden nog in garantie en hadden blijkbaar beiden hetzelfde probleem. Na één week kreeg ik de melding dat ze niks vinden aan deze steps ???? Ze hebben deze dan terug gestuurd naar de reparatiedienst. Plotseling heeft de ééne waterschade en de andere was de printplaat stuk !!!!! Wat ze niet wisten was dat deze nooit water gezien hebben en ik de printplaatjes nieuw had vervangen. Dus de diagnose klopt totaal niet. Ik kreeg een factuur van 339,90 euro voorgeschoteld !!!!! En als ik deze niet liet maken was het bijna 160 euro enkel om even na te kijken terwijl deze infeite nog onder garantie stonden. Ik zit zelf in deze sector en dit was wel eventjes achterover vallen. Dit is totaal niet meegedeeld geweest aan ons de receptie... Ik vind het straf dat beiden hetzelfde probleem hebben en toch hebben ze beiden een andere diagnose ???? Dit is gewoon mensen bedriegen. En dan krijg je u steps terug en zijn ze nog beschadigd bij en onderdelen die ik er had op toegevoegd zijn ook verdwenen. Schandalig gewoon.... Hier zet ik geen voet meer binnen.

Berichten (2)

MediaMarkt

Naar: C. D.

27/07/2024

Beste,Helaas hebben wij niet de optie om rechtstreeks te reageren via de knop “reply/beantwoorden”vandaar deze mail.De klant heeft een prijsopgave ontvangen voor de herstelling van beide steps. Bij 1 step is er waterschade vastgesteld, ende klantheeft bij allebei de steps zelf aanpassingen uitgevoerd (printplaat vervangen), wat er automatisch voor zorgt dat de fabrieksgarantie vervalt. Dit staat ook vermeld bijde garantievoorwaarden van Xiaomi: s:www.mi.com/global/support/warranty/be/Tenzij anders vastgelegd door Xiaomi, is deze beperkte garantie uitsluitend van toepassing op het door of voor Xiaomi geproduceerde Product dat kan worden geïdentificeerd door het daarop aangebrachte handelsmerk, de handelsnaam of het logo ('Xiaomi' of 'Mi').De beperkte garantie is niet van toepassing op: a) schade als gevolg van natuurrampen, zoals blikseminslagen, tornado's, overstromingen, brand, aardbevingen of andere externe oorzaken; b) nalatigheid; c) commercieel gebruik;d) wijzigingen of aanpassingen in enig deel van het Product; e) schade als gevolg van gebruik met niet-Xiaomi-producten; f) schade als gevolg van ongelukken, misbruik of verkeerd gebruik; g) schade als gevolg van het gebruik van het Product buiten het toegestane of beoogde gebruik zoals beschreven door Xiaomi of met een niet-geschikt voltage of elektrische voeding;h) schade als gevolg van servicewerkzaamheden (waaronder upgrades en uitbreidingen) die zijn uitgevoerd door een persoon die geen vertegenwoordiger van Xiaomi is; ofi) het niet opvolgen van instructies met betrekking tot het gebruik van het Product.Omdat de garantie vervallen is, rekent de hersteldienst een kost aan om het toestel ongerepareerd terug te krijgen. Dit omvathet opmaken van een bestek +transportkosten. In dit geval was dit €79,55 per step.Wat betreft de beschadiging en de ontbrekende onderdelen: we hebben de toestellen bij terugkomst uitgetest en nagezien en hebben van onze kant geen beschadigingen vastgesteld. Daarnaasthebbenwede klantomaanvullendeinfo gevraagdmaar hij heeft ons laten weten dat we geen verdere stappen hoefden te nemen.Omwillen van de hierboven aangehaalde zaken hebben wij dit dossier afgesloten.Met vriendelijke groeten,Mediamarkt Brugge‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Nog vragen?Bezoek onzeFAQ-pagina.Volg ons: Media MarktBrusselsesteenweg 496, 1731 ZellikContact: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact. [---002:004815:23545---]

C. D.

Naar: MediaMarkt

28/07/2024

Waarom heeft men garantie op de steps ???? Jullie zeggen dat het waterschade is terwijl deze nooit in de regen gestaan of gereden hebben dat is makkelijk om de garantie te ontwijken. De printplaat van de andere zou dan ook stuk zijn terwijl ik persoonlijk in beide steps een splinternieuwe heb gezet. Raar dat deze ook stuk zijn niet ??? Zo kan men de garantie mooi ontwijken natuurlijk... en een diagnose Stellen die totaal uit de lucht is gegrepen dit is gewoon mensen oplichten ik heb er geen andere verklaring voor. De onderdelen die er opstonden ben ik ook fijn kwijt straf noem ik dat. En dat van de printplaten die ik had vervangen heb ik duidelijk vermeld toen ik deze had binnen gebracht !!!! Toen konden ze dit wel vermelden dat de garantie dan vervalt en ik 79,55 euro de step moet betalen voor transport. Ik vind dit heel straf dat jullie klanten zo leugenaars noemen blijkbaar en jullie verantwoordelijkheid gewoon wegsteken achter waterschade ???? Straf heel straf worst word ik van zo een praktijken.

Bemiddeling door Testaankoop 28 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform