Op 9 maart plaatste ik een particuliere bestelling op de webshop van Lommelen Elektro. Aangezien onmiddellijk bericht kreeg dat de aangegeven levertijd van +-5 dagen niet kon gehandhaafd worden heb ik dezelfde dag de bestelling geannuleerd. In Europa heeft elke particulier een herroepingsrecht van 14 dagen. Wat wil zeggen dat online bestellingen die worden geannuleerd 100% moeten worden terugbetaald door de verkoper. Hierop deed ik dan ook onmiddellijk aanspraak.Echter kreeg ik een bericht van de klantendienst van Lommelen Elektro dat ze de bestelling gingen annuleren volgens de voorwaarden conform zakelijke klanten en dat ze €250 gingen afhouden van de refund. Ik maakte hen er attent op dat de bestelling die geplaatst werd wel degelijk een particuliere bestelling was. Op de adresgegevens die ik invoerde staat de naam van een zaak aangezien deze op de brievenbus staat en dus deel uitmaakt van de adresgegevens. Nooit heb ik aangegeven tijdens de bestelling dat het een zakelijke bestelling was. Ook heb ik geen BTW nummer ingevoerd noch heb ik een zakelijke factuur ontvangen. Het feit dat er geen zakelijk factuur is uitgestuurd met een geldig BTW nummer getuigd van het feit dat dit een particuliere bestelling is en dat Lommelen Elektro zich ook bewust is van het feit dat dit om een particuliere bestelling gaat.Na hen hierop attent te maken en te dreigen met juridische vervolging werd er mij gezegd dat de bestelling zo geannuleerd zou worden. 3 weken later had ik nog steeds geen refund ontvangen. Ik sprak hen hierover aan en ze zeiden dat ze dit zsm in orde zouden brengen. Enkele dagen later ontving ik een gedeeltelijke refund en moest ik vaststellen dat de €250 annulatiekost die betrekking heeft op zakelijke bestellingen toch werd afgehouden. Inmiddels heb ik hen hierover reeds meermaals aangesproken maar krijg ik geen antwoord meer. Lommelen Elektro probeert mij dus op te lichten voor €250 en pleegt hierdoor inbreuk op de handelswetgeving. Inmiddels heb ik contact gehad met de politie van Malle waar ze onmiddellijk bevestigden dat Lommelen Elektro professionele oplichters zijn. De klachten over hun oplichtingspraktijken stromen binnen in het politiekantoor van Malle. Samen met mijn advocaat heb ik inmiddels klacht ingediend bij het parket. Doordat het bedrag waarvoor ik opgelicht ben kleiner is dan €1000 wordt er normaal niet overgegaan tot vervolging maar omwille van de opeenstapeling van klachten jegens Lommelen Elektro is er genoeg bewijslast en wat ervoor zorgt dat er wel zal worden overgegaan naar gerechtelijke vervolging.Na het lezen van de massa aan Google reviews ivm oplichting door Lommelen Elektro gecombineerd met mijn eigen ervaring wist ik onmiddellijk dat Lommelen Elektro een zeer onbetrouwbaar bedrijf is dat niets anders doet als mensen op te lichten en bedriegen. Doe jezelf dus een plezier en koop hier NOOIT iets! Ik zie dat de klantendienst van Lommelen Elektro op alle Google reviews reageert op een manier die laat uitschijnen dat Lommelen Elektro wel degelijk recht in zijn schoenen staat. Ik twijfel er dus niet aan dan er ook op deze review een reactie komt van Lommelen waarin ze de feiten proberen te verdraaien en ze laten uitschijnen dat ze professioneel en wettelijk handelen. Wees verwittigd, Lommelens reactie op dit bericht is gewoon een deel van hun oplichtingspraktijk. Lommelen Elektro zijn bedriegers van de bovenste plank. Neem mijn woord niet voor waarheid en contacteer zelf het politiekantoor van Malle, dan hoor je onmiddellijk wat voor bedriegers Lommelen Elektro zijn.Kort samengevat bespaar jezelf geld en frustratie en koop NOOIT iets bij deze vieze bedriegers. Zoals ik zei is er een zaak geopend bij het parket van Antwerpen en zal Lommelen Elektro worden vervolgd voor dit misdrijf. Ik post hier de verdere ontwikkelingen van deze zaak.