Terug

Oplichting via Wangiri methode

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Orange

18/08/2022

BesteOp 07/07/2022 omstreeks 09:35u ontvangt mijn grootmoeder een oproep van het nummer +3225801687. Mijn grootmoeder is te laat en heeft zo een gemiste oproep. Omstreeks 09:38u neemt zij zelfstandig contact op met dit nummer. Het gesprek duurt echter 1 minuut.Vervolgens ziet zij in haar oproepenlijst omstreeks 09:39u dat zij een oproep heeft gedaan naar het nummer +221303755740, dit buiten haar weten en betreft een nummer uit Senegal.Doordat zij deze oproep zou hebben gedaan werd haar nummer tijdelijk geblokkeerd.Toen ik dit verhaal hoorde ben ik op het internet gaan zoeken of dit een gekend probleem is. Op de website van Orange staat de hele Wangiri methode uitgelegd en als je slachtoffer bent geworden dat je contact moet opnemen.Er zijn toen verschillende contactnamen geweest met jullie klantendienst. Ikzelf heb ook telefonisch contact opgenomen.De persoon van de klantendienst zou een dossier hebben opgesteld dewelke naar de fraudedienst is vertrokken. Ik zou binnen de 7 werkdagen gecontacteerd worden. Na 14 dagen neem ik echter zelf contact op met de klantendienst daar ik zelf niet werd gecontacteerd. Wederom zeggen ze me dat het dossier nog bij de fraude dienst zit. Nogmaals wacht ik.De factuur werd gisteren doorgestuurd en we zien dat het telefoongesprek 503,91 euro zou kosten. Blijkbaar is er dus niet veel veranderd. De uiteindelijke factuur zou ons 486,31 euro kosten, hier is de abonnementskost van 17,61 euro afgetrokken.Vandaag nogmaals contact opgenomen met de klantendienst van Orange. De vrouw die ik aan de lijn had, had blijkbaar niet veel zin om te werken door haar geblaas en gezucht. Eerst kan ze niets vinden en vervolgens ziet ze dat het voorgaande dossier dat bij de fraudedienst zou liggen is afgesloten zonder gevolg. Krijg ik ook rechtuit het antwoord dat zij er niet aan kan doen dat mijn grootmoeder naar Senegal belt. Mijn grootmoeder heeft hier dan ook nooit naar gebeld en vraagt ook niet om dergelijke hoge factuur. Als zij naar Senegal zou bellen zijn er nog andere opties zoals Whatsapp.Met wat ik op internet lees en dat je Orange moet contacteren als je slachtoffer bent geworden heb ik niet echt de indruk geholpen te zijn geweest. In tegendeel wij zijn totaal niet geholpen.Wij vragen hierom een compensatie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform