Beste, Op 27 september openden we een Vinted-account om voor het eerst een kledingstuk te verkopen op uw website. We volgden alle stappen zoals gevraagd. Heel korte tijd na het online zetten van enkele kledingstukken, kregen we al een mail van Vinted dat een kledingstuk verkocht is en we enkel nog de bankrekening moet verifiëren om het geld over te maken.We klikken op de link van de mail, komen op de website van Vinted waar ons product als verkocht staat met de naam en adres waar het pakje moet verzondern worden en ook een knop om de betaling over te maken op onze rekening. Na klikken op de knop worden we naar een 'beveiligde zone gebracht om de bankkaart te valideren. Daarna worden we via de live chatbox bijgestaan door een Vinted medewerker. We dienen de kaart in het betaalbakje te steken en de gegevens in te vullen zoals vermeld. We doen dit en krijgen een foutmelding en dienen het opnieuw te doen. Ik dacht dat er iets fout was met mijn kaart en we beslisten om het de volgende dag verder te bekijken. De volgende dag checkte ik mijn bankkaart (mastercard) en zag dat ze geblokkeerd stond. Ik zie dat er 499 en 399 in reservatie staat. Onmiddellijk neem ik contact met cardstop om meer te weten te komen. Ze kunnen echter geen details geven. Ik vraag cardstop mijn kaart definitief te blokkeren. Ze zeggen me wel dat de twee sommen wel degelijk van mijn rekening zullen gaan.We checken dan de mail van vinted en zien dat de afzender “Vintedteam orders is, met onderwerp : We have processed your operation#182769072. De naam achter de afzender is echter : test@freeseru.co.uk. Op dat moment beseffen we dat de mail niet van Vinted zelf kwam, maar van fraudeurs die de Vinted website misbruiken om zogezegde ‘kaarten te valideren’. Er is wel degelijk 898 euro van mijn rekening gegaan.