Terug

Oplichting via Vinted

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. G.

Naar: VINTED

29/12/2021

Op 28/11 verkocht ik een paar Jordans via Vinted.Deze werden op 29/11 zorgvuldig verpakt en verzonden.De originele doos werd in een andere doos gestopt en verstuurd via Mondial Relay naar de bestemmeling.Eens deze de schoenen had ontvangen stuurde deze een bericht met foto naar Vinted dat ipv de verstuurde Jordan’s er een paar New Balance in de doos zaten.Hierover is al heel wat heen en weer gestuurd met Vinted. Ik heb zelf een filmpje waarop je kan zien hoe ik de schoenen verpak. Natuurlijk staat niet het volledig proces erop want een doos verpakken en jezelf filmen is moeilijk. Daar je je 2 handen nodig hebt om alles goed te kunnen dicht tapen.Nu zeggen zij dat ze mij niet verder kunnen helpen omdat ik het pakje niet naar behoren zou verpakt hebben. ZIe verder in bijlageHierop reageerde ik met het artikel waar naar ze verwijzen.Klacht ivm met artikel dat via jullie site verkocht werd. Volgens de koper zaten de schoenen niet in de doos. Gevolg ik ben mijn schoenen en centen kwijt. Zo is het heel makkelijk om de zaak op te lichten als koper. Jullie bieden geen bescherming aan de verkoper. Het artikel zou niet goed verpakt geweest zijn. Ik heb het artikel persoonlijk verpakt. En de verpakking is compleet volgens jullie richtlijnen. Zie foto’s.1) stevige doos, liefst karton – ok2) volgens de grote van het artikel - ok 3) zorg dat artikel niet kan verschuiven en veilig ingepakt is - ok 4) bescherm tegen vuil en vocht ok - papier & dubbele doos. Wat is er dan niet goed aan manier van inpakken? Doos is volledig toegekleefd met brede kleefband. Zowel verticaal als horizontaal. Ik verkoop veel via jullie site en heb enkel goede reviews. Denken jullie dat ik dit op het spel zou zetten voor 1 paar schoenen?Als een koper recht heeft op bescherming. Een verkoper ook. Anders zetten jullie de deur open naar misbruik.Zo is het wel heel makkelijk om een verkoper op te lichten via VInted. Je koopt een duur artikel, bij ontvangst trek je foto’s van een ander artikel et voila je krijgt je gekochte artikel gratis.Vinted beschermt enkel de koper. Zij bieden dus 0 bescherming voor de verkoper en gaan in elk geval ervan uit dat de koper de waarheid spreekt. Je kan Vinted dus ook niet bereiken op een deftige manier. Je kan alleen chatberichten sturen naar de support.Na talloze berichten te sturen naar de “support chat” van Vinted krijg ik alleen maar geautomatiseerde antwoorden terug die nergens bij helpen. De koper heeft ook niets meer laten weten. Ik ben dus mijn sneakers en mijn 170 euro kwijt dankzij het zeer betrouwbare systeem van Vinted en hun uitstekende klantenservice. Je staat als verkoper volledig in de kou. Ik heb veel volgers op Vinted en enkel goede reviews. Ik probeerde hun daarop te wijzen, maar er is nergens iemand die gehoor heeft aan het probleem.Ik hoop van op deze manier dit probleem toch onder de aandacht te krijgen zodat er misschien nog iets aan mijn zaak gedaan kan worden ook.

Berichten (6)

VINTED

Naar: Y. G.

29/12/2021

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: Y. G.

30/12/2021

Hello, Thanks for the message!I'm sorry for the whole situation. Could you provide me with the username of the other member? Also, could you provide me with your username as well'Thank you for the info in advance. Keep in touch,Ovidijus Team Vinted

Y. G.

Naar: VINTED

30/12/2021

HelloMy username is YorrThe buyer is givenshit75Thank you

VINTED

Naar: Y. G.

30/12/2021

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: Y. G.

30/12/2021

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: Y. G.

02/01/2022

Hello, Francois,Thank you for the information.You've been fully compensated for this issue on 30 December. You can find the money in your Vinted Wallet.Feel free to ask if you have any further questions.Best wishes,Dom Team Vinted


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform