Terug

Oplichting niet-levering en ongevraagde bestellingen door MediaMarkt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

M. D.

Naar: MediaMarkt

10/07/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 29 mei 2024 kocht ik 2x Iphone 15 Pro in uw online winkel en betaalde ik 2.338,00 EUR inclusief verzendkosten. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 30 mei 2024 zou plaatsvinden. De goederen werden echter tot op vandaag (10 juli 2024) niet geleverd. Voorts blijft een terugbetaling al evenlang uit terwijl dit alreeds 3 weken geleden werd overeengekomen via e-mail. Ik verzoek jullie om een terugbetaling , zoals reeds besproken en door jullie bevestigd in eerdere mails o.a. d.d. 30/5, 04/06, en 14/06. U repliceerde hierbij met een e-mail d.d. 31/5 en stelt dat men ervan uitgaat dat deze verloren geraakt is bij Bpost. Jullie vroegen toen aan mij om een document in te vullen en te ondertekenen wat ik dezelfde dag ook heb gedaan en hen heb bezorgd via e-mail. Het zou volgens jullie gemiddeld 10 dagen duren voor de afwikkeling van dit dossier. Op 04/06 vroeg u alreeds of ik een terugbetaling of een vervanging wenste. Ik antwoordde dat ik een terugbetaling wens te krijgen. Enkele dagen later krijg ik een antwoord dat u dit zo in mijn dossier heeft geschreven dat ik een terugbetaling wens. Voorts bevestigt u nogmaals op 14/6 eveneens per mail dat ik mijn geld terug zal krijgen maar u levert hierbij geen enkel bewijs hiervan. Ik krijg op 14/6 echter plotseling en geheel onverwacht een automatische e-mail dat mijn bestelling #215183757 gecrediteerd is - weliswaar krijg ik een creditnota per artikel in bestelling waardoor ik twee creditnota's ontvang - maar niet veel later volgen nog 2 afzonderlijke vervangbestellingen (#99038313 en #99038314) met 2 nieuwe facturen en waarvan de goederen blijkbaar daags nadien op 15/6 al geleverd zouden worden wat natuurlijk niet mogelijk is en dat ik heb ik de dag zelf reeds gebeld en gemaild aan Mediamarkt met alle genoemde redenen. U vroeg daarop om het pakket te weigeren aan de deur maar dit is niet mogelijk, dit ook reeds nagevraagd bij de postbode maar hij zei ons dat dit door een andere dienst is en hij dit niet kan doen/weigeren. Sterker zelfs, er wordt mij nu nogmaals een verklaring op eer bezorgd voor de niet-levering van deze (vervang)bestellingen, waardoor men door het opsturen van een tweede bestelling, wetende de leveringsproblemen op het kwestieuze adres, nu ook die verantwoordelijkheid bij mij legt en de terugbetaling verder vertraagt. In ieder geval wenste ik de verkoopsovereenkomst te ontbinden en zonder nadelige erkentenis en onder voorbehoud van al mijn rechten. Ik heb dit reeds via schrijven ten kenne gegeven. Ik verzoek dus nogmaals om een terugbetaling binnen de 7 dagen via de oorspronkelijke betaalmethode. Het betreft hier 3 verschillende zendingen: 215183757 van 28 mei, 99038313 en 99038314 van 13 juni. Er werden mij ongevraagd 2 bestellingen opgstuurd door de klantendienst (99038313 en 99038314 van 13 juni) die naar het oorspronkelijke adres werden opgestuurd zonder mijn goedkeuring en spijts hun belofte van terugbetaling en geen vervangbestelling. Ik heb deze bestellingen echter NOOIT geplaatst en ik zou deze ook niet laten leveren op een kwestieuze adres waar al een pakket niet geleverd werd ondanks MediaMarkt aangeeft van wel. Zij kunnen echter geen bewijs of handtekening leveren, wat mij dan ook sterkt in mijn overtuiging dat ik de pakketten wel degelijk niet ontvangen heb. Men beweert nu dat ik de pakketten zogezegd plots wel allemaal ontvangen heb en dat ik contact moet opnemen met Bpost als ik hiermee niet akkoord ben... MediaMarkt weigert verantwoordelijkheid te nemen en schuift door naar Bpost terwijl ik een overeenkomst heb met MediaMarkt. Ze beweren zaken die geen steek houden en leveren dan ook geen afleverbewijzen (handtekening voor ontvangst) van de kwestieuze pakketten. Het betreft hier 3 verschillende zendingen intussen waarvan 2 niet door mij geplaatst en alles werd reeds geprotesteerd. Ze zijn in bezit dan ook van 3 verklaringen voor niet-ontvangst. Er werd mij reeds meerdere malen een oplossing beloofd en die is er nooit gekomen. Ik heb jullie reeds gezegd uitdrukkelijk dat ik de verkoopsovereenkomst wenste te ontbindden en een terugbetaling wenste te bekomen. Daar er geen afleverbewijs van de bestelling is gekomen hebben jullie dit dan ook zo genoteerd in mijn dossier. Helaas heb ik geen terugbetaling ontvangen, maar enkel een creditnota. Er wordt mij ongevraagd plots 2 pakketten opgestuurd die ik nooit besteld heb of om gevraagd heb. Het lijkt mij logisch dat ik al elders anders besteld heb en het vertrouwen beschadigd is waardoor ik de overeenkomst wenstte te ontbinden! Het is niet mijn fout dat jullie plots 2 ongevraagde bestellingen opsturen … en dat neemt ook niet weg dat jullie verantwoordelijk blijven voor de verzending en aflevering. Dit neigt volgens mij dan ook naar oplichting. Deze situatie heeft mij al ernstige schade berokkend. Ik maak derhalve voorbehoud voor vergoeding van alle geleden schade. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen terugbetaling van jullie heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Mathieu De Ruyck Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Factuur 215183757 • Factuur 99038313 • Factuur 99038314 Alle e-mails tussen mij en MediaMarkt op aanvraag.

Berichten (3)

MediaMarkt

Naar: M. D.

15/07/2024

Beste meneer De Ruyck,Onze excuses voor het ongemak.Volgens ons systeem zijn uw artikelen vanaf vandaag weer op voorraad.Je krijgt daarom binnen 14 dagen automatisch je geld terug via hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling.Met vriendelijke groeten,VirginieMediaMarkt BelgiëContacteer ons via: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Nog vragen?Bezoek onzeFAQ-pagina.Volg ons: Media MarktBrusselsesteenweg 496, 1731 ZellikContact: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact.[---002:006999:41032---]

MediaMarkt

Naar: M. D.

18/07/2024

Beste,Ik heb de creditnota’s ontvangen maar geen terugbetaling.Omwille van technische redenen wil ik vragen om de terugbetaling te doen naar rekening BE49 7506 6452 8671 op naam van De Ruyck Mathieu.Het gaat trouwens om bestelling215183757 waarvoor al meerdere malen een terugbetaling is overeengekomen maar nooit is doorgevoerd….Met vriendelijke groeten,Mathieu De RuyckOp 15 jul 2024 om 14:48 heeft Media Markt Customer Service contact@mediamarkt.be het volgende geschreven: Beste meneer De Ruyck,Onze excuses voor het ongemak.Volgens ons systeem zijn uw artikelen vanaf vandaag weer op voorraad.Je krijgt daarom binnen 14 dagen automatisch je geld terug via hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling.Met vriendelijke groeten,VirginieMediaMarkt BelgiëContacteer ons via: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Nog vragen?Bezoek onzeFAQ-pagina.Volg ons: Media MarktBrusselsesteenweg 496, 1731 ZellikContact: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact. [---002:006999:41032---]

M. D.

Naar: MediaMarkt

18/07/2024

Beste, Ik heb de creditnota’s ontvangen maar nog steeds geen terugbetaling. Omwille van technische redenen wil ik vragen om de terugbetaling te doen naar rekening BE49750664528671 op naam van De Ruyck Mathieu. Het gaat trouwens om bestelling 215183757 waarvoor al meerdere malen een terugbetaling is overeengekomen maar nooit is doorgevoerd. Kunnen jullie mij per kerende bevestigen? Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform