Geachte,
Op 06/09/2024 hebben wij via uw diensten een auto gehuurd op naam van Yentl Prieels. Deze boeking verliep via 'Rentalcars.com van Booking'. Toen wij echter onze wagen wilden ophalen werden wij geconfronteerd met fraude en oplichting.
De vrouw aan de balie gaf de uitleg van de all-in verzekering die €267,96 zou kosten. Gezien de wagen zelf ook al €528,83 aan huurkost bedroeg, wilden wij doorgaan zonder de verzekering. Waarop wij de uitleg krijgen dat er dan een waarborg zal geblokkeerd worden op de VISA-kaart + een borg van €100 voor de benzine.
De VISA-kaart van mijn partner werd echter geweigerd waarop de mevrouw aan de balie nog 2 maal opnieuw probeerde. De pincode werd de eerste maal aanvaard en volgens wat wij zagen werd de transactie ook goedgekeurd.
Omdat volgens de vrouw aan de balie de waarborg niet kon geblokkeerd worden, konden we alleen nog proberen met een andere kaart. Mijn partner zijn debit-kaart is ook een mastercard (zelfde principe als VISA) waarop hij aangeeft hiermee te willen betalen. Maar de vrouw aan de balie weigert deze kaart omdat er 'debit' op staat. Nochtans moet zij deze aanvaarden gezien het over een MASTERCARD gaat.
Doordat ook deze kaart volgens haar niet geldig zou zijn gaf ze ons nog een optie en dat was te betalen met de gewone betaalkaart (debitkaart), maar dan moesten we wel de verplichte all-in verzekering erbij nemen. Gezien we al meer dan 3 uur verloren hadden door het vorige auto verhuurbedrijf zijn we hier op in gegaan en hebben we dus deze verzekering betaald.
Oorspronkelijk was onze boeking een Citroën C1 of gelijkaardig, aan de balie werd ons vervolgens gezegd dat deze niet meer beschikbaar was en dat we ZONDER OPLEG de 'Lancia Ypsilon' zouden krijgen (zoals u ook in bijlage op het contract kan terugvinden). Echter toen we eindelijk onze auto konden ophalen kregen wij een Fiat Panda toegewezen.
Omdat wij ons afvroegen waarom de VISA-kaart geweigerd werd namen wij na het weekend contact op met onze bank (Argenta). Waar wij de volgende boodschap te horen kregen:
"De VISA kaart werd uit voorzorgsmaatregelen geblokkeerd omdat er binnen de 2 minuten 3 maal hetzelfde bedrag zou afgaan (de waarborg)".
Na ook wat opzoekingswerk te verrichten op het internet zijn er heel wat mensen die klagen over dit soort praktijken. U begrijpt dan ook dat ik dit niet zo kan laten en hier dus wel een schadevergoeding wens te ontvangen.
Met vriendelijke groeten,
Bijlage:
- Kopie factuur
- Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht