Geachte mevrouw/heer,
Ik heb vandaag, 14/06/2024, een mail van jullie ontvangen met de melding dat ik betalingsachterstand heb.
Ik ontvang de vraag tot betaling voor een box die ik NIET heb ontvangen/ NIET wou ontvangen.
In september 2023 heb ik een box 'cadeau' gekregen via een collega van mij. Sindsdien is er dus een actief contract met jullie en moet ik maandelijks de wekelijkse bestelling stopzetten. Er is dus geen enkele mogelijkheid om het contract op te zeggen via jullie website.
Gezien dit probleem zich voordeed heb ik uit voorzorg jullie automatisch sepa-mandaat gekoppeld via mijn paypal geannuleerd. Zodoende jullie niet zomaar de boxen kunnen opsturen aangezien er nooit betalingen doorgaan. Het is al meerdere keren voorgekomen dat de betaling werden geannuleerd en dat er bijgevolg geen box werd verstuurd (wat mij logisch en wenselijk lijkt).
Echter, wat blijkt nu: Ik krijg op 06/06/2024 een mail van jullie met de bevestiging van de opzegging van mijn account (eindelijk, zou ik denken..), maar wat blijkt: er is alsnog een box verzonden op 07/06/2024, terwijl deze box evenmin betaald werd.
Nu mogen jullie mij aantonen op welke grond deze laatste box van 07/06/2024 wel werd verzonden ZONDER dat die betaald werd en waarom mijn voorgaande boxen niet verzonden werden door mislukte betalingen? Enigszins bedrog lijkt mij. Ik heb ook geen mail gekregen met de melding dat de box zou opgestuurd worden welke mij de tijd gaf de box alsnog te annuleren.
Ik heb op vrijdag 07/06/2024 rond 08u45 gebeld met de klantendienst. U kan het gesprek zeker opvragen aangezien deze werd opgenomen voor trainingsdoeleinden. Uw collega bevestigd dat box werd verzonden als soort van 'laatste afscheidsbox' (??).. Ik heb hem toen bevestigd aan de telefoon dat ik die box NIET wens, dat die box ook NIET mocht opgestuurd worden aangezien ik deze niet betaald heb (en al helemaal niet wil betalen) en dat ik de box dus ook weiger aan de deur.
De box werd op zaterdag rond 19u30 geleverd, maar ik heb deze zoals gezegd geweigerd en de bestuurder heeft de box terug meegenomen. ECHTER werd de box niet als geweigerd aanschouwd, maar kreeg ik een mail dat de box niet kon afgeleverd worden omdat de niet thuis waren en krijg ik bijgevolg nu een betalingsherinnering.
Ik ga dit kort recapituleren:
- Graag bevestiging dat mijn account VOOR ALTIJD opgezegd werd? (want dit is opnieuw niet meer duidelijk via jullie website)
- Graag uitleg op welke grond de laatste box alsnog werd verstuurd, terwijl de voorgaande werden geannuleerd door niet betaling en waarom ik hiervan geen mail heb ontvangen met de melding dat er opnieuw een box zou verstuurd worden welke mij de mogelijkheid zou gegeven hebben de box tijdig op te schorten?
- Graag daarom opschorting van de 5 dagen betalingstermijn aangezien dit nu in behandeling is bij jullie + nadien annulatie van het openstaand saldo.
- Graag bevestiging van 3 bovenstaande opmerkingen.
Ik vind dit ronduit schandalig. Jullie zijn niet beschikbaar via mail, amper beschikbaar via telefoon en jullie chatbot breng nog minder soelaas. Het is uiteraard gemakkelijk om het de klanten zo moeilijk mogelijk te maken om met jullie contact op te nemen, maar wel altijd door te rekenen en enkel mails te sturen wanneer het jullie uitkomt of wanneer er een betalingsachterstand is voor iets wat de klant al maanden niet meer wil.
Volgens een onderzoek van 'de inspecteur' via RADIO 2 komen deze praktijken meermaals naar boven. Doe er iets aan en ik weiger bijgevolg te betalen.
Graag dringend jullie feedback, want dit is oplichting.
Met groeten,
A.D.