Terug

Oplichting eindfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. D.

Naar: Luminus

27/08/2023

Beste,Wij hebben het gevoel dat Luminus ons probeert op te lichten.Bij afsluiten van contract in janauri 2022 dat startte in februari 2022, was aan de telefoon gezegd dat het om een vast contract ging, 1 jaar later kregen we een afrekening van 3.800 Euro en de melding dat het variabel was, na herhaaldelijk contact waarbij ik hen er op wees dat er aan de telefoon duidelijk gezegd is, dat het een vast zou zijn. Hebben ze mij 3 weken geleden voorgesteld om het dan toch aan te passen naar een vast. Nu zou de afrekening +5000 euro zijn, dit is toch echt onmogelijk met de prijzen die in 2022 de hoogte in geschoten zijn en bij een vast contract we hier geen hinder van zouden kunnen hebben. Ik kreeg allemaal facturen met ook tegoeden in mijn mailbox, na telefonisch contact met hun klantendienst zouden ze allemaal geannuleerd zijn en enkel de +5000 euro blijft staan. Dit is echter ongeloofwaardig, ons lokken met de melding dat we minder zouden moeten betalen dan bij ENGIE, wat ook het geval was voor de maandelijkse voorafbetaling. Pure oplichting lijkt ons. Eerst aanpassingen doen, dan zien we bedragen in ons voordeel en zou er nog 1200 euro te betalen zijn, dan worden de tegoeden geannuleerd .

Berichten (2)

Luminus

Naar: W. D.

01/09/2023

Beste heer DeraetNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 01/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: W. D.

01/09/2023

Beste heer DeraetNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 01/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform