Terug

Oplichting door bol.com i.s.m. met partners

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: bol.com

01/11/2022

In januari 2020 tv gekocht bij tv-online via bol.com. In november 2021 verschenen er zwarte vlekken op het scherm. Bol.com gecontacteerd voor herstel onder garantie. Alle communicatie met de externe (!) leverancier moet via bol verlopen (ze hebben geen eigen website of email blijkbaar).Initieel kregen we wel nog reactie, dit wel steeds na dagen tot weken wachten (en na steeds zelf meerdere mails te hebben gestuurd om om antwoord te vragen). De reacties die we kregen waren vragen om bijkomende informatie, die duidelijk bedoeld waren om een excuus te vinden om herstel onder garantie te kunnen weigeren. Eerst werd er gevraagd of we de verpakking nog hadden (deze hebben we nog, hoewel dit voor de garantie niet uit maakt), dan moesten er foto’s doorgestuurd worden, eerst van het defect, dan van de plaats waar de tv opgesteld stond. Ondertussen waren we al anderhalve maand verder. Uiteindelijk hebben ze gevraagd of we Samung zelf al gecontacteerd hadden voor eventueel herstel. Doordat ze ons zo lang aan het lijntje hadden gehouden was de 2 jaar sinds aankoop nu (net) wel verstreken, Samsung kon dus niet meer tussen komen. Dan stelden ze voor om de tv te komen op halen, en vroegen ze wanneer dit voor ons zou passen. Dit is het laatste wat we van tv-online gehoord hebben. Met bol.com is wel nog wat contact geweest, ze hebben ons o.a een telefoonnummer gegeven dat van tv-online zou zijn, we hebben er echter ondanks vele pogingen nooit iemand aan de lijn kunnen krijgen. Bol.com had ons ook gezegd dat ze zouden tussenkomen indien er geen oplossing zou gevonden worden, maar uiteindelijk reageerd ook bol.com niet meer op onze emails. Enkele maanden later dan toch nog eens een berichtje gestuurd naar bol. Helaas was de samenwerking met tv-online stop gezet en hierdoor kon tv-online niet meer gecontacteerd worden…Ze zeiden nogmaals van Samsung te contacteren en indien zijn niets konden doen beloofde bol.com van een oplossing te bieden. De garantie was nog steeds verlopen en Samsung kon dus uiteraard nog steeds niets doen. Dit laten weten aan bol.com, sinsdien niets meer vernomen. De grootste schuldige in dit verhaal is wat mij betreft bol.com, meer nog dan de frauduleuze verkoper. Want diezelfde verkoper was reeds meermaals actief geweest op bol.com, zij het steeds onder een andere naam ( naast tv-online o.a. tv-store, tv-plaza, el-vidas, el-vidas.nl ). Als de klachten zich beginnen opstapelen wordt de samenwerking “stopgezet” en begint het opnieuw onder een andere naam.Op het internet is genoeg informatie te vinden over de bedenkelijke praktijken van de persoon achter deze ondernemingen, er is zelfs al een uitzending over geweest op de Nederlandse TV. Ze doen moeilijk o.a. over retourneren, leveren beschadigde toestellen, en weigeren consequent garantie. Toch kiest bol.com er steeds opnieuw voor om dezelfde verkoper toe te laten op hun platform, hoewel ze maar al te goed op de hoogte zijn van het bedrog van deze firma. Zolang ze maar een procentje kunnen opstrijken bij iedere verkoop. En ze schuiven natuurlijk alle verantwoordelijkheid van zich af, want zij zijn maar een platform, en kunnen dus niets doen, de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper…We verwachten terugbetaling of kosteloze herstelling en een passende compensatie voor de vele uren die we hier reeds in hebben moeten steken.

Berichten (1)

bol.com

Naar: J. V.

03/11/2022

Beste meneer VERSTRAETE,Bedankt voor uw bericht. Op 8 augustus 2022 heeft mijn collega van de zakelijke afdeling je een e-mail gestuurd met meer informatie en een voorstel. Hier hebben wij tot op heden geen reactie op ontvangen. Ik wil je vragen om op die e-mail te reageren.Met vriendelijke groet,Sherivabol.com Customer Carewww.bol.com---- Original Message ---- chting door bol.com i.s.m. met partners - (CPTBE01643198-18) Date: 1 november 2022, 16:45 Klacht - Oplichting door bol.com i.s.m. met partners - (CPTBE01643198-18) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform