Terug

Oplichting door Belvilla

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. W.

Naar: Belvilla

27/06/2020

Op 07/02/20 boekten we via Topic Travel (onderdeel van Belvilla) een vakantiehuis in Saint-Paul-En-Forêt in Frankrijk voor de periode 04/07/20 tot 18/07/20. We betaalden daarbij een voorschot. Het saldo moest voldaan worden voor 23/05/20. Het was de vierde keer dat we een vakantiehuis huurden via Topic Travel. De eerste drie keren waren vlekkeloos verlopen. Op 17/05/20 wilden we het saldo betalen, maar dat lukte niet via de website van Topic Travel.Vervolgens probeerden we Topic Travel telefonisch te contacteren, maar zonder succes.Daarom deden we een poging om hen via e-mail te bereiken: met een mail van 17/05/20 vroegen we Topic Travel het rekeningnummer door te geven waarop we het saldo konden storten. Die mail werd onmiddellijk beantwoord met een geautomatiseerd bericht: de boodschap was dat de tijd waarbinnen we een antwoord mochten verwachten, kon oplopen tot meer dan 8 dagen.Na tal van vruchteloze pogingen om telefonisch in contact te komen met een medewerker van Topic Travel, stuurden we uiteindelijk op 22/05/20 andermaal een e-mail met het verzoek het rekening-nummer door te geven waarop we het saldo konden storten.Op 23/05/20 ontvingen we een geautomatiseerde e-mail van Topic Travel met de vraag het saldo te betalen. Enigszins verontrust mailden we Topic Travel op 24/05/20: opnieuw met het verzoek het rekeningnummer door te geven naar waar we het saldo konden overschrijven.Op 26/05/20 ontvingen we plots een (no-reply) geautomatiseerde e-mail van moederbedrijf Belvilla met volgend bericht: “We hebben uw e-mail verzoek ontvangen op 05-24-2020 met betrekking tot uw reservering. Gezien de huidige situatie van Covid-19 zijn we helaas tot nu toe niet in staat geweest om eerder bij u terug te komen maar we willen u wel zo snel mogelijk helpen.” Daarom hierbij een geautomatiseerde antwoord om u te helpen uw vraag op te lossen. U kunt alle nodige links met informatie over diverse onderwerpen vinden in deze mail zoals het controleren van uw voucher bedrag, onze richtlijnen rondom uitbetaling, gebruik van de voucher of vragen over de hoogte van het bedrag van de voucher.”Op 27/05/20 stuurde Belvilla ons een e-mail met volgende mededeling: “Rekening houdend met de huidige omstandigheden hebben we speciale voordelen geïntroduceerd die jou de flexibiliteit bieden om jouw geboekte vakantiehuis bij Belvilla om te boeken, zonder verborgen kosten. Als je nu omboekt, krijg je 10% korting op het bedrag van jouw nieuwe boeking. Deze korting compenseert de annuleringskosten van 10% als je jouw boeking meer dan 42 dagen voor aankomst annuleert.”Verbijsterd door dit bericht logden we in bij Topic Travel en stelden daarbij geschokt vast dat Topic Travel eenzijdig, zonder reden en zonder ons voorafgaandelijk te verwittigen, onze boeking had geannuleerd. Op 31/05/20 ontvingen we een e-mail van Topic Travel, waarbij we bedankt werden voor de boeking van het vakantiehuis in Saint-Paul-En-Forêt. Begrijpe wie kan.Wat ons ook verbaasde, was dat het door ons geboekte vakantiehuis voor dezelfde periode geboekt kon worden via de website van Belvilla en dat zelfs voor een lagere prijs dan de prijs die wij moesten betalen. ‘Kon geboekt worden’, want enkele dagen nadat we de onterechte annulering van onze boeking ontdekt hadden, was het huis al niet meer beschikbaar.Noch Topic Travel noch Belvilla zijn telefonisch bereikbaar. Ze reageren enkel met geautomatiseerde e-mails. Topic Travel heeft onze reis zonder enige motivering geannuleerd en vervolgens de vakantie-woning opnieuw verhuurd via het moederbedrijf Belvilla.Wij kunnen niet op reis en Belvilla passeert tweemaal langs de kassa.We hebben de reis nooit willen annuleren en zijn geschokt door de werkwijze van zowel Topic Travel als Belvilla. Zich hierbij verschuilen achter de corona-crisis is malafide.Vanzelfsprekend willen wij graag het voorschot dat we betaald hebben, terugkrijgen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform