Ik kreeg een telefoon van een medewerker van Luminus met een Hollands accent met de melding dat de tarieven bij mijn huidige leverancier gingen verhogen en ik daarom via Luminus bij hen een nieuw contract kon verkrijgen. Mijn huidig contract was nog niet verlopen en was aan een vast tarief die voor mij nog zeer gunstig was. Ik zou eerder hierover al mails ontvangen hebben maar achteraf heb ik dit dubbel gecontroleerd en geen enkele mail hierover ontvangen. De persoon heeft enkele zaken met mij overlopen (kortingen, voorschot, persoonsgegevens) en ik heb hem de toestemming gegeven om een offerte door te sturen. Hij vroeg me dan om online de offerte te accepteren. Toen ik dit niet wou doen, uit vrees dat ik me dan ergens aan verbind, stelde hij me gerust dat dit geen kwaad kon en ik enkele dagen later nog een mail krijg om alles te accepteren/bevestigen. Het gesprek werd ook heel de tijd opgenomen, meldde hij me. Het gesprek vond plaats op woensdag 15 december 2021 tussen 15.35 en 15.55 uur.Tot mijn verbazing kreeg ik na het gesprek, direct een mail met de melding dat de bestelling in orde wordt gebracht en ik in bijlage mijn contract kon terugvinden. Ik heb met mijn huidige energieleverancier, contact opgenomen en die meende me te zeggen dat dit een verkoopstruc is en zolang mijn huidig contract niet afloopt, de prijzen ook niet wijzigen. Ik heb getracht om het nummer terug te bellen waarmee ik door die “Hollander” werd gebeld maar ik kreeg de melding dat het nummer niet bestaat. Wat ik dus nog loucher vind. Ik vind het compleet onacceptabel dat een bedrijf u misleidende en leugenachtige informatie geeft. En dat gewoon om klanten te lokken. Het leidt er niet alleen toe dat ik de eerste 6 maanden meer moet betalen maar ik verlies daardoor de kortingen die ik kreeg bij mijn huidige leverancier omdat ik het contract verbrak. Het gaat wel om andermans geld en ik kan het maar niet beseffen dat er bedrijven maar zo licht over gaan en denken dat in deze tijd het geld voor iedereen uit de lucht valt.Ik heb ondertussen Luminus telefonisch gecontacteerd met de vraag om die overname te annuleren. De persoon aan de lijn heeft me verzekerd dat dit in orde komt en ik hiervan een bevestigingsmail krijg. Die mail heb ik nog niet ontvangen al zijn er sindsdien nog maar enkele uren verstreken.Via deze klacht wil ik gewoon deze verkoopstruc melden en hoop ik dat jullie kunnen zorgen dat ze niet meer mensen op die manier beliegen en bedriegen. Ik hoop ook dat ze mijn overname effectief annuleren maar ik hoop ergens via deze weg dat ik ergens een getuige heb/stok achter de deur heb mochten ze dit toch niet doen of me opnieuw op 1 of andere manier bedotten.Alvast bedankt Vriendelijke groeten,