Terug

oplichting 'ADITCO' Wevelgem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. H.

Naar: Proximus

28/08/2020

Geachte,Met deze mail wil ik een klacht indienen tegen 'ADITCO' gelegen in de Kortrijkstraat 42 te Wevelgem. Mijn ma van 89 jaar werd opgelicht door deze firma. Mijn dochter en ik wilden naar ADITCO gaan voor verdere inlichtingen ivm het pakket dat ze voor haar hadden afgesloten (pakket familus + tv-optie: Family NL) . Eenmaal daar aangekomen zagen we dat het pand leegstond. We hoorden via de buurman dat de winkel 3 maanden geleden failliet is gegaan en dat we best contact opnamen met Proximus.Ons ma vertelde ons dat ze maandelijks +/- 80€ moest betalen en dit echter voor alleen voor digitale TV en vaste telefoon. Ze toonde ons ook dat ze al een jaarabonnement had afgesloten bij telenet voor kabeltelevisie die normaal liep tot maart 2021. Ze had begin dit jaar een brief ontvangen van Telenet dat de kabeltelevisie ging afgeschaft worden en dat ze diende over te schakelen naar digitale televisie. Ze was bang dat ze plotseling geen TV meer zou kunnen kijken. Daarom was ze met dit document langs geweest bij het 'sociaal huis' te Wevelgem voor meer informatie. De persoon van het 'sociaal huis' had haar doorgestuurd naar de firma 'ADITCO' omdat ze kon genieten van een sociaal tarief. ADITCO heeft haar een pakket aangeboden zonder te vragen wat ze precies nodig had. Vervolgens kreeg ze maandelijks verschillende facturen die ze betaalde (feb. 41.67€, apr 69.47€, mei 49.89€, juni 81.01€, juli 83.59€, aug 89.33€). Wanneer ze dit tegen mij vertelde vond ik dat wel heel hoge bedragen voor alleen digitale TV + vaste telefoon... We zijn langsgeweest bij telenet om de digitale televisie via hen te laten installeren want ons ma is het vertrouwen in proximus kwijt. Daarom zouden we ook het pakket via proximus laten annuleren. Hopelijk voor haar komt alles terug in orde. We vinden dit ongehoord dat er oudere mensen zo worden opgelicht. Graag hadden we ook een schadevergoeding gekregen voor de betaalde diensten die zo nooit heeft gebruikt. Met vriendelijke groeten

Berichten (3)

Proximus

Naar: C. H.

28/08/2020

Geachte mevrouw ,Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192968603402]

C. H.

Naar: Proximus

17/09/2020

Proximus, hierbij wil ik jullie bedanken voor het terugstorten van ong 80 Euro voor de maand Augustus bij mijn ma. Eergisteren de desbetreffende facturen getoond. Toch hoop ik dat jullie voor de maanden Februari tot en met Juli nog een teruggave voorzien want ze heeft wel betaalt voor internet dat ze niet had( ook bepaalde zenders die ze niet gevraagd had was 10 Euro aangerekend). Hopelijk daarvoor nog een tegemoetkoming anders wordt ons aangemaand om verder stappen te zetten !!! Klantnr :614361684

Proximus

Naar: C. H.

21/09/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform