Terug

Oplichterij herstellingsvoorwaarden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: MediaMarkt

01/07/2020

Beste, op 2/10/2019 kocht ik bij u een Nokia 5.1 voor mijn dochter haar verjaardag. Nu, nog geen jaar na aankoop, laadt haar smartphone heel moeilijk op. Vermoedelijk heeft het iets met het contact met de oplader te maken aangezien hij wel laadt als je het pinnetje van de lader in een bepaalde positie houdt.Op zaterdag 27 juni kwam ik bij u naar de dienst na verkoop.U wil echter het toestel niet laten repareren onder garantie omdat er een heel klein barstje in het scherm zit. Dit heeft echter niets met het oplaadpunt te maken. U kreeg de gsm niet aan het laden. U keek ook in de opening waar de lader in moet maar zag geen obstructie. Ik zou van u eerst het scherm moeten laten repareren voor 89 euro terwijl dat hele kleine barstje voor ons onopvallend en dus ook niet storend is en dan nog kunt u niet met zekerheid zeggen dat de herstelling van het oplaadpunt dan wel onder garantie zal vallen. Ik wou hierover eerst even nadenken.Op 1 juli kwam ik nogmaals terug naar de dienst na verkoop. Deze keer met een opgeladen toestel om aan te tonen, ik blijf het herhalen, dat het barstje in het scherm niets met het opladen zelf te maken heeft.Ik kan er nu ook voor kiezen 50 euro te betalen om de smartphone door u naar een herstellingspunt op te sturen maar u kunt mij verzekeren dat ik die 50 euro gegarandeerd zal kwijt zijn aangezien ze de smartphone daar toch niet zullen willen repareren bij het zien van het barstje.Nogmaals, ik begrijp niet goed wat het één met het ander te maken heeft maar u houdt voet bij stuk en blijft erbij dat ook al heeft het barstje het oplaadprobleem niet veroorzaakt u het toestel niet onder garantie wil laten herstellen.Omdat ik blijf volharden in mijn ongeloof dat zoiets kan/mag wijst u mij tot slot op puntje 12 van uw algemene herstellingsvoorwaarden en dan komt de aap uit de mouw. Jullie behouden zich het recht om die voorwaarden zomaar te wijzigen zonder de klant hiervan op de hoogte te brengen of zonder dat de klant aanspraak kan maken op een schadevergoeding! Dat zijn frauduleuze praktijken Mediamarkt want als ik het goed begrijp heeft niemand eigenlijk echt garantie op zijn of haar toestel als het u niet uitkomt!

Berichten (5)

MediaMarkt

Naar: H. V.

02/07/2020

Beste mevrouw Vandewalle,Het spijt ons te horen dat u geen goede ervaring had met onze dienst na verkoop in een van onze vestigingen.Mogen wij u vragen om de naam van de MediaMarkt vestiging door te geven opdat we dit met hen kunnen opnemen?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

H. V.

Naar: MediaMarkt

02/07/2020

Beste, bedankt voor het snelle antwoord. Dit is voorgevallen in de vestiging van Mediamarkt Oostakker.Met vriendelijke groeten

MediaMarkt

Naar: H. V.

03/07/2020

Beste,Als een GSM binnenkomt bij de dienst na verkoop en het scherm is gebarsten ook al is dat niet de reden waarom de GSM kapot is valt dit niet onder garantie.De hersteldienst zal zeggen dat het door de barst komt. Er zal sowieso een prijsopgave opkomen en daarom vragen wij een voorschot van 50 euro want er moet steeds betaald voorWij proberen onze klant altijd te helpen maar moeten de regels volgen die ons worden opgelegd. Het is dan ook niet leuk te horen dat wij aan oplichterij doen.Nancy SeghersPeople And Customer Manager Mobiel: (32) 470 26 64 69seghersn@mediamarkt.beMediaMarkt OostakkerHerman Teirlinckstraat 4c9041 OostakkerBelgië

H. V.

Naar: MediaMarkt

03/07/2020

Als ik het goed begrijp dan wilt u eigenlijk zeggen dat niet u maar de hersteldienst aan oplichterij doet. Want u beweert dat wat er ook defect is aan het toestel, zij concluderen dat dit door dat kleine barstje komt, ongeacht of dit werkelijk zo is. U volgt die mening blijkbaar aangezien u mijn dochter haar toestel niet laat herstellen. Op die manier bent u minstens medeplichtig. Ik kocht die smartphone bij Mediamarkt niet bij nokia, Mediamarkt gaf mij 2 jaar garantie. Het toestel is buiten het kleine barstje en het defecte oplaadpunt in perfecte staat. Hoe gaat Mediamarkt mij nu verder helpen?

MediaMarkt

Naar: H. V.

06/07/2020

Dag Heidi,Wij blijven bij ons standpunt , je bent zeker nog welkom in onze winkel om alsnog uw gsm binnen te brengen.Voor ons is deze klacht via het platform testaankoop gesloten.Ik wens je nog een fijne dag.Nancy SeghersPeople And Customer Manager Mobiel: (32) 470 26 64 69seghersn@mediamarkt.beMediaMarkt OostakkerHerman Teirlinckstraat 4c9041 OostakkerBelgië


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform