Terug

Oplevering Keuken Costermans-Verrept

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

17/05/2021

Beste,Al het onderstaande is TAV van verschillende personen@keukensdeadbij.be.Aangezien er nu 2 weken gepasseerd zijn, en mijn inziens daarmee de redelijke termijn voor (re)actie verstreken is stuur ik u nu de klacht via Test-aankoop. Er werd gevraagd om een ladderlift te huren, uw vrachtwagen heeft een lift, daarmee is het veiliger om tot op het 2e verdiep te leveren, veilige werkomgeving, efficiënter de kost die ik heb kunnen reduceren naar €40, kon vermeden worden.Bestelde kraan wordt na-geleverd, een nood-mengkraan is geleverd, dus jullie zijn op de hoogte, waarom even de klant niet op de hoogte stellen. Men deelt me “deze is niet meer te krijgen”, wordt deze dan niet gereserveerd tijdens akkoord direct na verkoopovereenkomst? Deze heb nu zelf aangekocht op aangeven van jullie besteldienst, restitutie onverwijld.- de mensen van de levering zeggen me dat de toestellen ineens veranderd zijn.- het zijn dezelfde toestellen meneer, geen zorgen, dat zijn ze niet.- een oven zonder timer zoals die er nu is niet aanvaardbaar.Vaatwas is er niet bij, Ikzelf weet dit graag op voorhand. Een bericht van KDA om deze vrijdag na de plaatsing na te leveren, met mijn akkoord. Dit wordt daags voordien afgezegd.Onderstaande is een punchlist- niet vooraf gefreesde spotjes --> nieuwe bovenkasten zijn benodigd. - Achterwand bureau is niet goed gemonteerd, zijkant komt los, plaat niet genoeg gelijmd, niet afgekit.- Koelkast deur sleept tegen de scharnieren.- dampkap heeft een deuk van binnenuit. (dit is een Zanussi probleem)- ik dien extra hulpstukken te gaan kopen, teneinde de installatie van de gootsteen te vervolledigen- waarom? Brico naast de deur en ik wil kunnen afwassen- Onderdelen, werden te veel geleverd, zoals+/- 4 m plint (2x2m),Alu roosters, plastic verbindingsstukken en nog vele andere dingen waarvoor we hebben betaald en die niet gebruikt zijn- Wij betalen te veel voor onderdelen.- Het bureaublad heeft extra ondersteuning nodig, bvb koker van 30x15x2 staal. Indien er een overspanning is dient de expert dit te voorzien.- Indien men de keuken volgens plan installeerde kwam de apothekerskast in obstructie met de ovens - opgelost door de ijskast en de apothekerskast te centreren.- lade tussen afwas onderkast en vaatwas zit fout in elkaar.- wat met obstructies met lades en andere kasten?- Er is een legplank te weinig is de micro/oven kast.We betalen véél geld op voorhand om het van gebruiksgemak en gemoedsrust van uw kwaliteitskeuken te kunnen genieten. Het gaat erom dat we nu de volledige keuken reeds betaald hebben en niet uit de zorgen zijn.We worden eigenlijk (financieel) onmachtig gemaakt door de betaling op voorhand te doen. Resultaat is dat er te veel verrassingen zijn.Een schurende scharnier, niet uitgelijnde kastdeuren, een toestel te laat, een kraan te laat....en niet meer verkrijgbaar, allemaal geen probleem, zolang dit maar gecommuniceerd wordt en aan me wordt medegedeeld.Ik heb u reeds in januari verteld dat er toestellen uit roulatie gingen zijn, terwijl men me vertelde dat er geen probleem is/was.Koelkast, oven, micro en wellicht ook afwasmachine zijn van een ander type. Hier had overleg dienen te zijn, en ik heb vanuit eerste hand de weet dat hier overleg voor nodig is, de fabrikant gaat niet ineens andere types leveren. Op zijn minst een melding.We zijn alvast niet akkoord met een oven zonder timer. Voorgaand is niet te controleren tijdens levering.De koelkast deur knarst tegen de scharnieren. Alu beschermplaat stuk, deze dient worden vervangen. Dit komt doordat men de meubelen ondersteboven binnenzet en deze plaat naar beneden hangt.Kookplaat was niet genoeg ondersteund, schuiven eronder schuren tegen het provisoire ondersteuning. In de overeenkomst stond dat we een voorlopig werkblad zouden krijgen tot de graniet er was, dit is dus niet gebeurd, wij hebben ons zelf moeten voorzien van een tijdelijke oplossing, ons werkblad zijn nu tegels, ipv voorlopig werkblad (mdf?)De oven/micro kast staat te lood, maar onze muur niet, ik was van de indruk dat u een zichtplaat ging voorzien, die is er op eigen houtje tussen uitgehaald.Bij de opmeting al dan niet gemerkt, althans niet op het officiële verslag ervan, muur niet te lood staan en “sleept”, nu is er een opening is van 16 mm ter hoogte van het toekomstige granieten werkblad gaande naar 20 mm wanneer de bovenkasten beginnen ter hoogte van de micro/ovenkastVoor bovenstaande, vraag ik u dat ons dossier de juiste handen terecht komt teneinde een klant verder te helpen. Ik begrijp er problemen kunne opduiken, maar deze hadden kunnen medegedeeld worden. Allerminst is bovenstaande lijst niet limitatief.Ik heb 1 aanspreekpunt voor onderstaande en bovenstaandeVaststellen en oplossen van de problemen- Een vaststelling van hoe onze keuken is geïnstalleerd.- Een oplijsting van alle punten vanuit KDA om dan samen tot oplossingen komen.- De vaststelling dat er geen water-insijpeling is te gevolge van het niet plaatsen van noodwerkblad, hetgeen gebruikelijk is bij een werkblad dat dient te worden opgemeten.- De MDF afwerking boven de hangkasten in 1 stuk afwerken naar de gevel toe. Onderstaande restituties onverwijld uitvoeren- Een terugbetaling van de keukenkraan - €498, +6% BTW (ik heb ze deze prijs maar dan + 21% BTW moeten betalen aangezien ik geen aannemer ben)- Een terugbetaling van de verhuislift - € 40,00 - de situatie was zéér goed in te schatten tijdens de opmeting, geen lift nodig, veiliger met vrachtwagenlift.- Een terugbetaling van een slang van de kraan - € 5,25.Onderstaande commercieel bekijkenEen meerprijs moeten betalen voor installatie van de keuken van €300 omdat deze moeilijker zou zijn door 40 mm van de muur te komen hier was tijdens de montage niets van aan.- Vergoeding voor het niet plaatsen van een tijdelijk werkblad.Totaal €1000. Gelieve een reactie van ontvangst aangaande deze kennisgeving en uw acties tegenover bovenstaande. U kent mijn gegevens.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform